آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
سیاسی
۲
نگاه

مشارکت حداکثری، کشور را بیمه می کند

الیاس حضرتی ( نماینده مجلس)

اساسی ترین موضوع در هر انتخاباتی تلاش در جهت ایجاد مشارکت بیشتر و حداکثری به عنوان استراتژی و تاکتیک تامین کننده منافع ملی در کشور است. ضمن این که چنین روشی می تواند بر اعتبار بین المللی کشور افزوده و سلاحی بازدارنده در مقابل دشمنان باشد.

بعد از انقلاب اسلامی همواره تهدیدات و لابی های قوی سیاست خارجی و قدرتمند بیگانگان علیه کشورمان وجود داشته و در عرصه های مختلف برای مقابله با این تهدیدات، گام هایی برداشته شده است، اما آنچه در این چهار دهه به عنوان اصلی ترین سلاح بازدارنده علیه تمام توطئه ها عمل کرد، حضور مردم در عرصه های مختلف بود که تجلی این ایستادگی در راهپیمایی ها و دوره های مختلف انتخابات نمایان بوده است.

در هر انتخاباتی وقتی بیش از 70 درصد مردم حضور پیدا می کنند، پیام، تصویر و شناسنامه قدرتمندی به دنیا ارائه می کنند که این پیام تا حدود زیادی کشور را از تمام توطئه ها بیمه می کند؛ لذا انتخابات فرصت ویژه ای است تا به دشمنان در اقصی نقاط جهان که قصدی جز ایجاد مشکل برای کشور ندارند، اعلام کنیم ملت ایران با خلوص نیت همچنان به آرمان های انقلاب خود پایبند است.

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران بعد از پشت سر گذاشتن دوران های سخت، امروز با بهره گیری از توانمندی های داخلی، در بخش نظامی و موشکی دارای آنچنان اقتداری شده که هیچ قدرت فرا منطقه ای به خود اجازه نمی دهد به حریم جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند، اما حضور قدرتمند ملت در نمایش اقتدار نظام وحضور پررنگ درانتخابات، تمام تهدیدات شوم را از بین می برد و ملت باید با حداکثر توان از فرصت انتخابات وحضور برای مشارکت حداکثری بهره مند شوند.

برگزاری انتخابات خوب و مشارکت حداکثری آرزوی ماست و این مشارکت حداکثری با رقابت جدی میان نامزدها در بین مردم انگیزه ایجاد می کند. لذا وقتی نامزدهای دو طرف قدر هستند، قطعا باید منتظر مشارکت بالای مردم در این انتخابات باشیم.