آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
فرهنگ و هنر
۱۶

برنامه های همتی برای تئاتر

سیروس همتی قصد دارد در صورت ایجاد شرایط مناسب، نمایش «کاش می شد سرنوشت از سر نوشت» را ماه محرم در مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.

همتی درباره جدیدترین فعالیت های خود در زمینه تئاتر به مهر گفت: نمایشنامه «کلارینت» را برای اجرا در سال 97 به تماشاخانه ایرانشهر پیشنهاد داده ام که امیدوارم در سال آینده شرایط برای اجرای این اثر نمایشی فراهم شود. به گفته او، نمایشنامه کلارینت توسط نشر نیستان چاپ شده، اما هنوز اجرا نشده است. او ادامه داد: همچنین قصد دارم در ماه محرم امسال، اثری را به صحنه ببرم، از این رو نمایشنامه کاش می شد سرنوشت از سر نوشت را برای اجرا به مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد داده ام و امیدوارم شرایط برای اجرای این اثر فراهم شود.

همتی توضیح داد: کاش می شد سرنوشت از سر نوشت قصه ای برگرفته از تعزیه «دختر ختن» است که در خواب عاشق قهرمان خواب هایش می شود.

قهرمان خواب های این دختر وعده ملاقات در واقعیت را در کربلا می دهد.

او با اشاره به حضور خود به عنوان بازیگر در نمایش «کلنل» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور که قرار است امسال در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا شود، افزود: فیلمنامه ای را با عنوان «ساعت خورشید» برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته ام که درباره رابطه یک معلم و دانش آموز است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین به فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی اشاره کرد و گفت: در انتظار اکران این فیلم سینمایی هستیم که در آن به ایفای نقش پرداخته ام و قرار است در فصل تابستان اکران شود.