آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
جامعه
۱۷

ادارات ثبت احوال امروز و فردا فعال است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تمام ادارات ثبت احوال از ابتدای روز رای گیری تا پایان زمان اخذ رای و همچنین امروز نیز تا پایان وقت اداری فعال خواهند بود.

سیف الله ابوترابی در گفت وگو با ایرنا با بیان این که هیچ مانعی برای رای دادن با شناسنامه المثنی وجود ندارد، اظهار کرد: همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا الزامی است. منظور از داشتن شماره ملی داشتن کارت ملی نیست، بلکه حتما باید افراد شماره ملی خود را بدانند.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند، اما تاکنون شماره ملی دریافت نکرده اند، می توانند برای دریافت شماره ملی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال و ادارات آن در سراسر کشور از هم اکنون و همچنین در روز برگزاری انتخابات آماده ارائه شماره ملی به افرادی است که تاکنون این شماره را دریافت نکرده اند.

ابوترابی گفت: این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و در روز برگزاری انتخابات نیز در شهرستان ها و مراکز استان ها از طریق تلفن، افراد فاقد شماره ملی می توانند این شماره را دریافت کنند تا همه افراد واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند.