آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۷
ایران
۱۵

خیز جهادی برای اشتغال زایی در فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مشارکت بنیاد برکت در هفت طرح توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی و پروژه های بزرگی همچون کارخانه فولاد زرین دشت نقشی بسزا در افزایش تولید و اشتغال زایی و توسعه مناطق محروم استان فارس داشته است.

حجم کل سرمایه گذاری در این هفت طرح بالغ بر 1516 میلیارد ریال و میزان ایجاد ظرفیت اشتغال 3970 نفر بوده است.

به گزارش جام جم، علی اکبری با قدردانی از تلاش های بنیاد برکت برای عمران و توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، افزود: در استان فارس اقدامات ارزشمندی از سوی این بنیاد انجام گرفته است که نمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

وی برنامه ساخت و تجهیز 52 مدرسه و بهره برداری از 28 واحد آموزشی در مناطق محروم و روستایی شهرستان های مختلف استان فارس از جمله جهرم، لارستان، لامرد، داراب، اقلید، کازرون، آباده، ممسنی، نی ریز، استهبان، فسا، فیروزآباد و خرامه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مدارس برکت از مناسب ترین تجهیزات کمک آموزشی و استانداردهای ساخت اماکن آموزشی برخوردار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر این که باید با نگاهی جهادی به بنیاد برکت در جهت رفع مشکلات مردم مناطق محروم اقدام کرد، گفت: نگاه خیرخواهانه و جهادی مطمئنا می تواند وسیله ای برای امیدواری مردم مناطق محروم برای پیشرفت و آبادانی باشد، چراکه اکثریت مردم مناطق محروم انسان هایی سختکوش و تلاشگر هستند.

وی با اشاره به ساخت مراکز فرهنگی مذهبی مانند کتابخانه و مسجد، اجرای طرح های زیربنایی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی در استان فارس، تصریح کرد: مردم مناطق روستایی و عشایری اکثرا جزو مناطق محروم هستند و با این گونه فعالیت های خالصانه می توان نسبت به برطرف کردن مشکلات آنها قدم برداشت.

اکبری با بیان این که روستاهای استان با مشکلاتی همچون کمبود مدرسه و مراکز بهداشتی و بیکاری مواجه است، گفت: توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در مناطق محروم، می تواند از مهم ترین برنامه های بنیاد برکت برای رشد اقتصادی این مناطق باشد.