آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۹
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: محیط زیست مهم ترین مشکل در گیلان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان از اختصاص 10 میلیارد ریال برای فرهنگ سازی محیط زیست در امر رسانه، صدا و سیما و سمن ها خبر داد.

کیوان محمدی از «محیط زیست» به عنوان مهمترین مشکل در گیلان نام برد و ادامه داد: مابقی مشکلات را می توان در دوره ای کوتاه مدت با سرمایه گذاری و برنامه ریزی حل کرد ولی اگر محیط زیست آسیب ببیند غیرقابل جبران است. بدون آب، درخت و خاک نمی توان زندگی کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه بیش از یک چهارم نشست های تخصصی توسعه در این سازمان به موضوع محیط زیست اختصاص داشته است گفت: همه مدیران صحبت از محیط زیست می کنند اما متاسفانه جایی که باید اهتمام ویژه داشت آنگونه که باید توجه نمی شود.

محمدی خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم تا محیط زیست ما از وضعیت در آستانه نابودی رهایی یابد. در غیر اینصورت مشابه سرنوشت دریاچه ارومیه در خصوص گیلان و تالاب انزلی رخ خواهد داد. دولت تاکنون میلیاردها تومان صرف احیای دریاچه ارومیه کرده است ولی هنوز آنگونه که باید به شکل اولیه بازنگشته است. لذا پیش گیری در این خصوص بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: سازمان از معرفی دانشگاهیان و فرهیختگان مسائل توسعه و محیط زیست در جهت بهبود وضعیت استان استقبال می کند و امیدواریم از وجود و دانش دانشمندان در زمینه های مختلف از جمله آمایش سرزمین استان بهره مند شویم.