آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۰۵۱
استان ها
۱۸

افزایش 30 هزار متر مکعبی ظرفیت گاز شهرک سلیمی تبریز

رعنا نیک رفتار

دنیای اقتصاد – تبریز: به منظور حمایت از تولید ملی و تامین پایدار انرژی گاز در واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شهید سلیمی ظرفیت گاز ورودی این شهرک با افزایش 30 هزار مترمکعبی به 80هزار مترمکعب در ساعت رسید.

مدیر مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: از آنجا که حمایت از تولید ملی و تامین پایدار انرژی گاز واحدهای صنعتی در سرلوحه شرکت گاز استان قرار دارد، یکی از دغدغه های سال های اخیر شرکت گاز استان تامین گاز طبیعی پایدار در شهرک شهیدسلیمی بوده است. مرتضی برقی مقدم افزود: نظر به حساسیت تامین انرژی واحدهای صنعتی و با در نظر گرفتن میزان خورندگی بالای خاک شهرک یادشده که در جوار دریاچه ارومیه واقع شده است، واحد گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان نسبت به رفع عیوب فنی وارد عمل شد.

وی اظهار کرد: انجام عملیات مکررDCVG، حفاری 150 مورد و رفع دیفکت های عایق لوله ها و چند مورد اصلاح نحوه قطع عرضی با سایر تاسیسات رفع عیوب شد و بعد از اخذ تاییدیه های لازم از واحد بازرسی فنی این اقدام منجر به تزریق گاز به شبکه شد. برقی مقدم تصریح کرد: در این طرح به میزان 8 کیلومتر لوله فولادی 6 اینچ و8 اینچ کار شده است. وی در پایان اظهار کرد: با اتصال این خط به ایستگاه CGS آذرسان ظرفیت گاز شهرک سلیمی از 30 هزار مترمکعب در ساعت به80 هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافت.