آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

3 میلیون و 100 هزار واحد مسکن روستایی سنددار شدند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور سند مالکیت برای سه میلیون و 100 هزار واحد مسکن روستایی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

تبریز - خبرنگار کیهان: محمدرضا شاملو در جمع مدیران و مسئولان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: صدور سند مسکن روستایی در 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور بر عهده این بنیاد است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی مصوب است، اظهار کرد: تاکنون در 15 هزار و 600 روستای کشور عملیات بهسازی و طرح هادی در یک یا دو مرحله انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با یادآوری اینکه اعتبارهای روستاها از سه طریق ملی، منابع استانی و دهیاری ها و خودیاری های مردمی تامین می شود ادامه داد: سال گذشته اعتبارهای بهسازی بافت های با ارزش، دارای تخصیص صفر بود که امید است امسال اعتبار بیشتری به طرح های عمرانی بنیاد مسکن تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه ردیف ملی بنیاد مسکن کشور کاهش یافته است، گفت: ردیف ملی بنیاد مسکن در سال 94 حدود 4 هزار و 150 میلیارد ریال، در سال 95 حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال و امسال 2 هزار میلیارد ریال است که امید است ردیف ملی امسال از تخصیص بالایی برخوردار شود.

وی اظهار کرد: در 703 روستای آذربایجان شرقی اجرای طرح هادی به اتمام رسیده است.

از مجموع حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و 170 هزار نفر آن در مناطق روستایی سکونت دارند.