آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۹
اخبار کشور
۲

ولایتی: مشارکت 70 درصدی مردم در انتخابات نشان داد که مردم به انقلاب اسلامی علاقه مندند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مشارکت بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات حاکی از آن است که مردم با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب به نظام خودشان علاقه مند هستند.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی در گفت وگوی زنده خبر 21، اظهار داشت: مشارکت بیش از 70 درصدی واجدان شرایط رای دادن در انتخابات و همچنین مشارکت ایرانی های مقیم در بیش از 100 کشور جهان حاکی از آن است که ما به رکورد خوب جهانی و استاندارد طلایی در منطقه دست یافتیم و فضای باز سیاسی و استقبال مردم از این انتخابات حاکی از آن است که مردم با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب به نظام خودشان علاقه مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با این انتخابات نشان داده است که نه فقط در داخل کشور خود منسجم است بلکه اگر اماکن مقدس مسلمانان در معرض خطر قرار گیرد، مدافع حرم می شود و اگر تروریزم در منطقه ما با شرارت های صهیونیست و حمایت آمریکا و مرتجعین منطقه شکل گرفته، آن را به شکست می کشاند.

ولایتی با اشاره به اینکه آنها کارهای تکراری انجام می دهند، گفت: امروز رئیس جمهور جدید آمریکا با فرهنگ بسیار مبتذل با کشورها و روسای آنها، برخورد و کاسبی می کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه این نمایش ها تاثیری بر روی مردم ما ندارد، افزود: مردم ما با اطلاع از اینکه ترامپ به منطقه می آید، انگیزه مضاعف داشتند تا با قدرت و شور بیشتری در پای صندوق های رای حاضر شوند. وی با بیان اینکه کره شمالی به رغم بلوف آنها به کار خود ادامه داد و آنها عقب نشستند، اظهار داشت: آنها در منطقه ما هم در مقابل ایستادگی زنجیره مقاومت که جمهوری اسلامی ایران حلقه اصلی آن است، عقب نشینی می کند.

ولایتی با اشاره به اینکه صاحب نظران و متفکران غربی هم بر وجود دموکراسی در ایران اقرار دارند، تصریح کرد: حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای پاسخ اصلی به دشمنان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه عامل اصلی اقتدار یک کشور حضور مردمش در صحنه های مختلف است، گفت: حرف سیاستمداری در صحنه برش بیشتری دارد که حمایت مردمی بیشتری را پشت سر خود داشته باشد.