آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۰
اقتصاد
۵

خبر

مذاکره ای با شرکت های روسی و چینی برای خرید هواپیما نداریم

ایرنا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل می گوید: مجموعه صنعت هوایی کشور تاکنون هیچ مذاکره ای برای خرید هواپیما با شرکت های سازنده هواپیما در کشورهای چین و روسیه نداشته است.اصغر فخریه کاشان افزود: ما در مقطعی با ژاپنی ها وارد مذاکره شدیم، اما به دو دلیل این مذاکرات متوقف شد و ادامه نیافت.فخریه کاشان با بیان اینکه خود ژاپنی ها هم از این مذاکرات استقبال نکردند، اظهار کرد: شرکت سازنده این هواپیما نمی دانست که این هواپیما چه زمانی عملیاتی می شود و قیمت آن چقدر خواهد بود، لذا چون زمان تعهد ژاپنی ها معلوم نبود مذاکرات اولیه ما با این شرکت ژاپنی متوقف شد.

قول دادند بخشی از پول مسکن اجتماعی خرداد ابلاغ شود

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه قول داده ابلاغ بودجه تامین یارانه برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی در خرداد سال جاری انجام شود.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، جواد حق شناس گفت: براساس این مصوبه برای سال 96، ساخت 100هزار واحد ابلاغ شده است. تامین یارانه برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی برای سال 96 برعهده سازمان برنامه و بودجه است که از سوی بنیاد مسکن، مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که منابع یارانه ای بین 167 تا 200 میلیارد تومان یا با کمک سود تسهیلات یارانه ای و یا پرداخت مستقیم یارانه ها و بلاعوض ها از سوی آن سازمان برای اجرای طرح فوق، ابلاغ شود.

ورود 32 هواپیما به کشور در 20 ماه آینده

ایسنا: پس از آنکه ایران ایر به مدت 20 سال امکان خرید حتی یک فروند هواپیمای نو را پیدا نکرده بود، موفق شد در طول ماه های گذشته هفت فروند هواپیمای نو تحویل بگیرد و انتظار داشته باشد که در 20 ماه آینده 32 هواپیمای نو دیگر نیز وارد ناوگان اش شود. این اتفاق بزرگ که می تواند سن ناوگان ایران را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، زیر سایه اجرای توافق هسته ای اتفاق افتاده است.