آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۹
فرهنگ و هنر
۱۶

همایشی برای حمایت از مالکیت فرهنگی و هنری

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ارشاد اسلامی گفت: هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با هدف حمایت ملی و بین المللی از نمودهای فرهنگ عامه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، سیدهادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تعیین راهبرد حقوقی مناسب برای حمایت از نمودهای فرهنگ عامه از دیگر اهداف برگزاری این دوره از همایش مالکیت ادبی و هنری است.

وی ادامه داد: نمودهای فرهنگ عامه شامل شعر، داستان، موسیقی، اجراهای آیینی و... است که جزو میراث فرهنگی ایران محسوب می شوند و از مهم ترین منابع الهام و خلق آثار ادبی هنری به شمار می روند.

حسینی تصریح کرد: تاکنون در کشور قانون مشخصی چارچوب حقوقی حمایت از دارندگان و استفاده کنندگان نمودهای فرهنگ عامه را تبیین و تعیین نکرده است.

وی افزود: این همایش در قالب چهار نشست علمی در صدد است با حضور استادان و متخصصان داخلی و خارجی ابعاد مختلف نظام حقوقی را که نمودهای فرهنگ عامه می توانند زیر لوای آن مورد حمایت قرار گیرند، بررسی کند تا در محفلی کاملا حقوقی این لایحه از سوی متخصصان مورد واکاوی قرار گیرد تا چنانچه قبل از ارسال آن به مجلس شورای اسلامی نیازمند اصلاحیه باشد، در این همایش براساس نظرات متخصصان انجام شود.