آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۹
فرهنگ و هنر
۱۶

سفال های ایران و ترکیه در یک نمایشگاه

رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران از برپایی نمایشگاه های مشترک با هنرمندان سایر کشورها از جمله کشور ترکیه و تمرکز بر برپایی ورک شاپ به جای برپایی بی ینال سفال معاصر ایران خبر داد.

بهزاد اژدری رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران در گفت وگو با مهر درباره مهم ترین فعالیت های این انجمن در سال جدید گفت: مذاکراتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی یک تعداد نمایشگاه مشترک با حضور هنرمندان خارجی داشته ایم که مهم ترین این نمایشگاه ها برپایی نمایشگاهی در فصل زمستان است که با حضور ده هنرمند ترکیه ای و ده هنرمند ایرانی برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرمندان سفالگر ایران ادامه داد: با دو هنرمند اروپایی و هنرمندی از خاور دور (به احتمال زیاد هنرمندی از ژاپن) ورک شاپ هایی را برگزار خواهیم کرد. ضمن این که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق رسیدیم با حمایت آنها کارهای پژوهشی و ورک شاپ های آموزشی را در سال 96 برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا در برگزاری نمایشگاه های مشترک روی اشتراکات فرهنگی بیشتر تمرکز می شود یا افتراق های فرهنگی بیان کرد: ما با ترکیه به طور مثال جغرافیای مشترک فرهنگی و مرز مشترک داریم. در بخش هایی به دلیل تاریخ به یکدیگر شباهت داریم اما در برخی موارد تفاوت های عمده ای وجود دارد بخصوص این که ترکیه دروازه اروپاست و در نقطه ای قرار گرفته که شرق و غرب را به یکدیگر وصل می کند. ما روی اشتراکات و افتراقات هر دو تاکید داریم و این موارد می تواند تحقیق و پژوهش را سهل کند تا گام های موثری در این زمینه برداریم.

اژدری همچنین از برپایی نمایشگاه انفرادی خود در فصل پاییز در گالری ماه مهر خبر داد و گفت: با تم روان شناسی زن تعداد 20 مجسمه آماده کرده ام که در این نمایشگاه ارائه خواهم داد. شیوه و ساختار این مجسمه ها به تصویرگری سنتی ما بازمی گردد و با ماخذ دوره قاجار و پیکره های آن دوران همخوانی دارد.