آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۹
ورزش ایران
۱۰

اخبار چندخطی

ملی پوشان پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک ایران با کسب 12 مدال طلا، چهار مدال نقره و دو مدال برنز قهرمان مسابقات آسیایی 2017 شدند. این مسابقات به میزبانی اولانباتور مغولستان و با حضور 25 کشور آسیایی برگزار شد.

تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال ایران با قبول شکست سه بر دو مقابل مالزی عنوان هشتمی مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد. مالزی در مرحله گروهی با نتیجه سه بر صفر مغلوب ایران شده بود. تیم ایران در دوره قبلی نیز عنوان هشتمی را به دست آورده بود.

در پایان رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا در بخش برق آسا سارا سادات خادم الشریعه با کسب 5/7 امتیاز از 9 بازی به مقام نایب قهرمانی رسید و بر سکوی دوم ایستاد. خادم الشریعه در بخش استاندارد در رتبه دوازدهم قرار گرفته بود. این رقابت ها به میزبانی کشور چین در شهر چنگدو برگزار شد.

در فینال رقابت های ژیمناستیک قهرمانی جوانان آسیا خسرونژاد در پارالل با اختلاف کمتر از چهار صدم به عنوان چهارمی دست یافت. مهدی الفتی دیگر نماینده ژیمناستیک ایران نیز در تک وسیله پرش خرک هشتم شد.

در جریان رقابت های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا، سیدامیر زمان پور در دوی 3000 متر موفق به کسب مدال برنز شد. او با زمان 8 دقیقه و 49 ثانیه و 34 صدم ثانیه از خط پایان گذشت. دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی تایلند در حال برگزاری است.