آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۹
حوادث
۱۹

مرگ متهم قبل از محاکمه

مرد میانسال که درجریان دعوای میان همسایه ها ناخواسته منجر به مرگ مردی شده بود، پیش از محاکمه به دلیل سکته مغزی فوت کرد.

به گزارش جام جم، اوایل اسفند سال گذشته قاضی محسن مدیرروستا، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران در تماس ماموران در جریان مرگ مشکوک مردی 65 ساله در شرق تهران قرار گرفت. با توجه به این که درگیری میان دو خانواده بود، اعضای هر دو خانواده بازداشت و به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. در تحقیقات از آنها معلوم شد این درگیری براثر چکه های آب از آبگرمکن رخ داده است. برای همسرو پسرمرد فوت شده و نیز سه عضو خانواده مرد همسایه به اتهام مشارکت در درگیری دسته جمعی منجر به مرگ، قرار قانونی صادر شد. این در حالی بود که با گذشت دو ماه و نیم از این ماجرا پزشکی قانونی نظر داد مرد میانسال براثر سکته حاد قلبی به دلیل فشار و استرسی که در دعوا به وی وارد شده فوت کرده است.

این افراد دیروز برای آخرین دفاع به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند.

ابتدا همسر مرد فوت شده در تحقیقات گفت: آبگرمکن خانه همسایه مان خراب شده بود. با هماهنگی مدیر ساختمان فلکه آب را بستیم. شب موضوع را تلفنی به دختر همسایه گفتم که به درگیری لفظی بین ما منجر شد. ظهر روز بعد مادرش مقابل خانه مان آمد و درگیری ادامه پیدا کرد. زن همسایه و دخترش موهایم را می کشیدند و من هم برای نجاتم موهای زن همسایه را کشیدم. مرد همسایه هم با پسرم درگیر شده بود. شوهرم خواست به این درگیری پایان دهد که مرد همسایه او را کتک زد و باعث مرگ او شد. پسر این زن هم گفته های مادرش را تائید کرد. اما زن همسایه و دخترش فقط درگیری را قبول کردند و مدعی شدند مرد فوت شده فحاشی می کرده و در پاگرد پله ها بوده و نمی دانند چطور فوت کرده است.

این در حالی بود که معلوم شد پدر این خانواده که از شرکت کنندگان در این درگیری بود، حدود یک ماه پیش به دلیل سکته مغزی فوت کرده است.

برای این چهار نفر به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی آخرین دفاع اخذ و قرار است بزودی پرونده ها با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود.