آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۰
صفحه آخر
۱۲

در سرزمین های اشغالی؛ ترامپ: کشورهای عربی احساس بسیار خوبی به اسرائیل دارند!

چند ماه پس از اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد «برجام باعث نزدیکی اعراب به رژیم صهیونیستی شده است»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز طی دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در شهر «قدس» اشغالی گفت: اتفاقات در ایران باعث شده کشورهای بیشتری در منطقه به اسرائیل نزدیک شوند!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی خود به خاورمیانه، دیروز (دوشنبه) پس از پایان سفر خود به عربستان و دوشیدن کامل آل سعود برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، وارد سرزمین های اشغالی شد.

براساس گزارش ها، وی بلافاصله پس از ورود به سرزمین های اشغالی به دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی رفت. آنچه که این سفر را مهم و حساس کرده این است که سفر ترامپ به سرزمین های اشغالی بلافاصله بعد از سفر وی به عربستان و دیدار با مقامات آل سعود رخ داد.اظهارات ترامپ و نتانیاهو نشان می دهد که این سفر مقدمه عادی سازی بیشتر روابط آل سعود و رژیم اسرائیل با هدف اتحاد مقابل ایران است که از مدت ها پیش آغاز شده است.

در همین راستا «نتانیاهو» در دیدار با ترامپ ضمن ابراز خوشحالی از «اولین سفر ترامپ به فلسطین اشغالی» و دوستی او با «اسرائیل»، نسبت به سفر خود به عربستان در آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: «آرزو می کنم روزی برسد که در آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی بتواند مستقیما از تل آویو به ریاض سفر کند.»

ترامپ هم در سخنرانی خود با بیان اینکه طی سفر به عربستان، دلایل جدیدی برای امید پیدا کرده تصریح کرد: «چیزی که درباره ایران اتفاق افتاده باعث شده که بسیاری از دیگر طرف های خاورمیانه به سمت اسرائیل متمایل شوند. ما به تازگی از عربستان سعودی برگشته ایم، با ما بسیار خوب رفتار شد و احساس بسیار خوبی نسبت به اسرائیل وجود دارد.» وی گفت: ««فرصتی نادر» برای تحقق صلح در منطقه وجود دارد». وی خطاب به «رووین ریولین» و «بنیامین نتانیاهو» رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «ما اسرائیل را دوست داریم و امیدواریم که بتوانیم با همکاری یکدیگر کارهای زیادی انجام دهیم».

گفتنی است، نتانیاهو نیز چندی قبل گفته بود برجام فقط یک خاصیت داشت و آن نزدیک کردن کشورهای عربی به اسرائیل بود!