آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا

تسنیم: بسیاری از دانشجویان دانشگاه «نوتردام» آمریکا همزمان با آغاز سخنرانی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور این کشور، جلسه سخنرانی وی را به نشانه اعتراض ترک کردند. پنس در سخنرانی خود، به تمجید از سخنان ترامپ در عربستان پرداخته بود!

ایسنا: داعش طی اطلاعیه هایی، خروج غیرنظامیان از اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق را به ثبت اسامی آنها در سه مرکز تعیین شده این اردوگاه و منطقه «العسالی» مشروط کرد. در این اردوگاه هزاران آواره فلسطینی ساکن هستند.

چین

گلوبال تایمز: کشتن 20 مامور «سیا» به دست نیروهای امنیتی چین که «نیویورک تایمز» آن را فاش کرده، اگر صحت داشته باشد، پیروزی بزرگی برای چین محسوب می شود و باید فعالیت های ضد جاسوسی چین را مورد تحسین قرار داد... این اتفاق را می توان به عنوان یک پیروزی قاطع به حساب آورد.

عربستان

فارس: نظامیان سعودی در دوازدهمین روز حمله خود به شهر شیعه نشین «العوامیه»، عربستان، علاوه بر منازل مسکونی، مساجد و مدارس را نیز هدف تیراندازی قرار دادند.

در این میان، شماری از شهروندان هم ناپدید شده اند. العوامیه 13 روز است که هدف حمله نظامیان آل سعود قرار دارد.

نروژ

رویترز: یک نهاد حامی آوارگان در نروژ اعلام کرده، طی سال 2016 میلادی هر ثانیه یک نفر بر اثر جنگ، آواره و بی خانمان شده است. طبق این گزارش، طی سال میلادی فوق، 31 میلیون نفر در سراسر جهان خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

تونس

اسکای نیوز: معترضان به بیکاری و نبود فرصت های شغلی در تونس، دیروز با برگزاری تظاهراتی، باعث تعطیلی دومین تاسیسات نفتی در جنوب این کشور شدند. این تاسیسات متعلق به شرکت فرانسوی «پرتکو» است.

تایلند

ایندیپندنت: بر اثر انفجار بمب در بیمارستانی در پایتخت تایلند، 24 نفر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفت. حال برخی از مجروحان، وخیم گزارش شده است.

انگلیس

اسپوتنیک: «دیوید دیویس» وزیر بریگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در انگلیس هشدار داد، اگر اتحادیه اروپا از درخواست خود مبنی بر پرداخت صورتحساب 100 میلیارد یورویی دست برندارد، لندن مذاکرات بریگزیت را ترک خواهد کرد.