آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۰
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی خبر داد: قیمت آش و حلیم ماه رمضان کیلویی 15 هزار تومان

رئیس اتحادیه پزندگان غذاهای سنتی تهران بزرگ با بیان اینکه عرضه آش و حلیم در ساندویچی ها غیرمجاز است، گفت: واحدهای مجاز عرضه با بنرهای متحدالشکل از واحدهای غیرمجاز قابل تشخیص هستند.

حسین محمدی در گفت وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت آش و حلیم نسبت به سال گذشته کمتر از 10درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به افزایش حدود 8 درصدی قیمت اقلام و مواد اولیه، قیمت عرضه آش و حلیم در ماه مبارک رمضان، اندکی افزایش یافته است.

وی افزود: مواد اولیه از قبیل گوشت، روغن، شکر، گندم، هزینه کارگری و حامل های انرژی نسبت به سال گذشته تقریبا 8 درصد گران شده است.

وی با بیان اینکه مردم آش و حلیم ماه رمضان خود را از واحدهای غیرمجاز تهیه نکنند، گفت: آش و حلیم واحدهای غیربهداشتی و غیرمجاز تهران در کارگاه های غیربهداشتی و با کیفیت پایین در اطراف تهران تهیه و در بین واحدهای غیرمجاز که اکثرا ساندویچی ها هستند، توزیع می شود.حسینی در ادامه به قیمت عرضه آش و حلیم در ماه مبارک رمضان امسال به شرح ذیل اشاره کرد:

* هر کیلوگرم حلیم معجون با کلیه مخلفات 15 هزار تومان، هر پرس حلیم معجون 8 هزار تومان با مخلفات، هر کیلوگرم آش شله قلمکار با مخلفات(سیر و پیاز) 15 هزار تومان، هر کیلوگرم حلیم و شله قلمکار ساده 14 هزار تومان، هر کیلوگرم انواع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ با مخلفات 13 هزار تومان، هر کیلوگرم انواع آش از قبیل آش رشته و آش دوغ بدون مخلفات 12 هزار تومان و هر پرس آش رشته ساده 7 هزار تومان می باشد.

وی با بیان اینکه هر پرس آش و حلیم با مخلفات در ایام ماه مبارک رمضان با قیمت 8 هزار تومان عرضه خواهد شد، گفت: شهروندان می توانند تخلفات را به شماره تلفن 77639658 اطلاع دهند.