آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
صفحه اول
۱

برنامه موشکی را با قوت و شدت تمام ادامه خواهیم داد

سخنگوی وزارت امورخارجه بر ادامه برنامه دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران با قوت و شدت تمام تاکید کرد.

بهرام قاسمی در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به اظهارات ضدایرانی وزیرخارجه آمریکا در عربستان و مطالبه او از رئیس جمهور کشورمان برای تعطیل کردن برنامه موشکی کشورمان تصریح کرد: این سخنان پوچ، بی دلیل، دروغ و فریبکارانه است.

وی گفت: کشورهای مروج تروریسم و افکار افراطی برای جهانیان مشخص هستند و با این سخنان نمی توان آنان را تطهیر و به شکل دیگری معرفی کرد؛ واقعیات همواره خود را نشان می دهد.

قاسمی تاکید کرد: این اظهارات درباره برنامه موشکی کشورمان بی جا و غلط است. ما در چارچوب سیاست های ملی، برنامه های دفاعی خودمان را که بازدارنده و کمک کننده به ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم است با قوت و شدت تمام ادامه خواهیم داد و اجازه نمی دهیم دیگران در این خصوص صحبت کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر افزود: ما حق صحبت در این خصوص را به دیگران نخواهیم داد، زیرا در چهار دهه گذشته شاهد حوادث متعدد بودیم که گویاترین آن برای مردم ما جنگ 8 ساله تحمیلی است که در فشار شدید و تحریم جدی جهانیان مجبور بودیم برای حفظ میهن خود تلاش کنیم و دیگران هرگز حاضر نمی شدند کوچک ترین سلاحی به ما بفروشند.

وی اضافه کرد: در آن دوران ناچار بودیم به امکانات ملی، توانایی و هوش ایرانی اتکا کنیم و برنامه دفاعی منسجمی را برای دفاع از خودمان و برای این که دیگران به خود اجازه ندهند فکر شوم تجاوز به ایران را دوباره تکرار کنند، ایجاد کنیم و پی بگیریم؛ براین اساس چنین سخنانی نابجا و غیرقابل قبول است.