آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
ایران
۱۵

آغاز طرح های دریا در مازندران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از آغاز به کار طرح دریا در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد طرح های سامان دهی دریا 95 طرح بود که امسال به 98 طرح رسیده است.

عیسی قاسمی طوسی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: طرح سامان دهی دریا از امروز به طور رسمی آغاز می شود اما با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و همچنین سرد شدن هوا ممکن است برخی طرح های دریا از امروز آغاز به کار نکنند.

وی با بیان این که طرح های سامان دهی دریا از ابتدای خرداد آغاز شده و تا 31 شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: 351 نقطه ممنوعه و حادثه خیز داریم که به منظور جلوگیری از حوادث امسال در 300 نقطه ممنوعه تابلوهای هشداردهنده نصب شده که در جلوگیری از حوادث بسیار مهم است.

قاسمی طوسی در پاسخ به این سوال که آیا طرح های دریا متفاوت از سال های گذشته خواهد بود، بیان کرد: برای جلوگیری از خطر غرق شدگی که گاهی برای ناجیان غریق زمان توفانی بودن دریا رخ می داده امسال با همکاری شرکت های دانش بنیان کوله های ویژه مجهز به کپسول طراحی شده که این کوله های مخصوص می توانند هشت انسان را از خطر غرق شدگی نجات دهند.

وی به پیش بینی پیامک های هشداردهنده در طول نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و افزود: این امر نیز کار جدیدی است که با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت های اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل پیامک های هشداردهنده تا شعاع 300 متری از دریا به ویژه زمان توفانی بودن دریا برنامه ریزی شده که این مهم در حال نهایی شدن است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران یادآور شد: سال گذشته تعداد طرح های سامان دهی دریا 95 طرح بوده که امسال به 98 طرح رسیده است.

قاسمی طوسی با بیان این که 1500 نفر از ناجیان غریق در طرح های سامان دهی دریای مازندران به کار گرفته می شوند، اضافه کرد: از این تعداد 900 نفر در مناطق حادثه خیر و ممنوعه و 600 نفر در داخل طرح ها در حال فعالیت هستند.