آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
فوتبال ایران
۱۱

هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس به زودی تقویت می شود

سلطان های سرخابی در هیات مدیره؟

با توجه به پایان هیجان انتخابات ریاست جمهوری، شمارش معکوس برای انجام تغییرات مدیریتی در بدنه ورزش کشور، از جمله هیات مدیره استقلال و پرسپولیس آغاز شده است.

مسعود سلطانی فر در شرایط سال گذشته در پروسه ترمیم کابینه دولت جایگزین محمود گودرزی در وزارت ورزش و جوانان شد که منهای یکی دو تغییر در سطح معاونان خود، چندان رغبتی به انجام تغییرات مدیریتی نشان نداد؛ امری که به صورت تلویحی خود او در ماه های گذشته دلایلش را اعلام کرد؛ انتخابات ریاست جمهوری!

از همان وقت، شنیده ها حاکی بود که چند رئیس فدراسیون و مدیران میانی وزارت ورزش و جوانان رفتنی هستند و وقتی حرف و حدیث ایجاد تغییرات در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس مطرح شد، سلطانی فر در جمع خبرنگاران، این موضوع را به بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد. بنابراین چه رئیس جمهور تغییر می کرد و چه امروز که تغییر نکرده است، مطابق انتظار باید منتظر انجام تغییرات مدیریتی در ورزش از جمله در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت باشیم. همزمان برخی شنیده ها حاکی از تغییر وزیر ورزش و جوانان و احتمال کوچ او به ساختمان آجری وزارت کشور است. طبیعی است در صورت انجام این تغییر بازهم تغییر در استقلال و پرسپولیس قطعی می شود.

از پروین تا جباری

تغییر در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس قطعی است؛ از جمله فرشید گلزاده، محمد زادمهر و حمیدرضا گرشاسبی رفتنی خواهند بود. زادمهر چندی پیش استعفا کرد و از علی پروین و بیژن ذوالفقارنسب به عنوان گزینه های جدید عضویت در هیات مدیره پرسپولیس نام برده می شود تا علی اکبر طاهری و جعفر کاشانی و یک عضو دیگر، ترکیب جدید هیات مدیره باشگاه را تشکیل دهند. از طرفی، علی جباری ستاره سال های دور استقلال که به باور هواداران این تیم لقب سلطان از ابتدا متعلق به او بوده نه علی پروین از گزینه های محتمل حضور در هیات مدیره جدید این باشگاه است.

هیات مدیره استقلال، بعد از درگذشت منصور پورحیدری و استعفای شهاب جهانیان، شامل سیدرضا افتخاری، مسعود معینی و حسن زمانی است و گفته می شود، دو تن از پیشکسوتان این باشگاه یعنی علی جباری و جواد قراب به عضویت هیات مدیره درخواهند آمد. باید دید، وزارت ورزش که در ماه های آتی بناست با تغییر ساختار مواجه شود و بخش جوانان آن دوباره مستقل شده تا در قالب سازمان ملی جوانان فعالیت کند، در نهایت چه تغییراتی را در بدنه مدیریتی و زیر مجموعه هایش شاهد خواهد بود!