آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۰
سینما
۱۲
سینمای جهان

هجوم «بیگانه» به گیشه

فیلم «بیگانه: میثاق» در رقابتی شدید با دومین قسمت «نگهبانان کهکشان» توانست صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شود.

تازه ترین ساخته سینمایی ریدلی اسکات با فروشی 36 میلیون دلاری، این مقام را از آن خود کرد. در اکشن دلهره آور و علمی تخیلی 96 میلیون دلاری کمپانی فوکس قرن بیستم بازیگرانی مثل مایکل فاسبندر و کاترین واترسن بازی دارند. در این قسمت از فیلم هم، گروهی از فضانوردان و دانشمندان در فضای لایتناهی کهکشان درگیر مبارزه با موجودات بیگانه و خطرناک فضایی می شوند. نگهبانان کهکشان 2 با فروشی 35 میلیون دلاری به ردیف دوم جدول قناعت کرد. فروش کلی اکشن کمیک استریپی تازه کمپانی والت دیزنی، به 302 میلیون دلار رسیده است.

سومین فیلم جدول گیشه که فاصله زیادی با دو فیلم اول دارد، درام کمپانی برادران وارنر «همه چیز، همه چیز» است. فیلم این مقام را با فروشی 12 میلیونی کسب کرد. البته هزینه تولید فیلم فقط ده میلیون دلار شده و به همین خاطر، نمی توان گفت شکست تجاری خورده است. «قاپ زده شده» با فروشی 7/5 میلیونی ردیف چهارم جدول را اشغال کرد. بعد از ده روز، فروش کلی این کمدی خانوادگی به 33 میلیون دلار رسیده است. پنجمین فیلم جدول، دومین فیلم تازه سینماهای آمریکای شمالی است. قسمت دوم کمدی جاده ای «خاطرات یک بچه بی عرضه» با حال و هوای خانوادگی خود، به فروشی هفت میلیونی دست پیدا کرد.

کمپانی والت دیزنی خودش را برنده این هفته جدول گیشه می داند، زیرا بجز موفقیت نگهبانان کهکشان 2 با موفقیت کلی و کلان «دیو و دلبر» روبه رو شده است. نسخه زنده این افسانه شاه پریان فروش کلی خود را در آمریکای شمالی به رقم 500 میلیون دلار رساند. این در حالی است که این کمپانی جمعه این هفته، پنجمین قسمت مجموعه کمدی اکشن و ماجراجویانه «دزدان دریایی کارائیب» را روانه پرده 4000 سالن نمایش سینما در آمریکا و کانادا می کند. تحلیلگران اقتصادی سینما پیش بینی یک سونامی فروش برای کار تازه جانی دپ می کنند.