آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۱
بورس
۸

دولت بورس را از حاشیه به متن اقتصاد بیاورد

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که رئیس دولت دوازدهم باید برنامه های خود را درخصوص بازار سهام ارائه دهد گفت: مادام که بورس در اقتصاد کشور در حاشیه باشد، نمی توان به پویایی اقتصاد و رونق اقتصادی امید داشت.

ابراهیم خلیلی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به تاثیرپذیری بورس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در جریان رقابت های انتخابات، هیچ یک از نامزدها برنامه مدون و مشخصی را درخصوص بازار سرمایه ارائه نکردند. یکی از کارکردهای اصلی بورس تامین مالی بنگاه ها و صنایع مختلف است و بر این اساس در اقتصادهای پیشروی دنیا به جایگاه بورس اهمیت ویژه ای داده می شود. بر این اساس رئیس دولت دوازدهم باید برنامه های خود را درخصوص بازار سهام ارائه کند.

وی با بیان این که یکی از مشکلات کنونی اقتصاد ما بانک محور بودن آن است، اضافه کرد: مادام که بورس در اقتصاد کشور در حاشیه باشد، نمی توان به پویایی اقتصاد و رونق اقتصادی امید داشت. بر این اساس فعالان بازار سهام، از تیم اقتصادی دولت انتظار دارند برنامه های خود را برای رسیدن بورس به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ارائه دهد.

وی در ادامه در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در قبال بازار سرمایه گفت: در چهار سال گذشته بورس جایگاهی در تصمیم گیری های دولت نداشته و از این رو نگاهی به وضعیت این بازار نشان می دهد رکود سنگینی بر بورس در این دوران حاکم بوده است و هیچ اقدامی نیز توسط متولیان برای حمایت از بورس در این مدت صورت نگرفته است.