آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
جامعه
۱۷

با هنجار شکنان در ماه رمضان برخورد می شود

سخنگوی نیروی انتظامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از هموطنان خواست با رعایت چند نکته، پلیس را در پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر یاری کنند.

به گزارش جام جم سردار سعید منتظرالمهدی گفت: انتظار می رود هنجارهای دینی و بویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود. بدیهی است، با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت. وی افزود: مسافران و بیماران از روزه داری معافند، اما لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاعام خودداری کنند.

سردار منتظرالمهدی به شرایط کار رستوران ها و هتل ها در ایام روزه داری اشاره کرد و گفت: متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود، می توانند به مسافران ارائه خدمات کنند. سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند. او همچنین نسبت به ارتقای امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، بویژه در زمان افطار و شب های قدر از سوی پلیس تاکید کرد.