آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۷
حوادث
۱۸

چند لحظه تا فاجعه

گروه حوادث / با تلاش به موقع آتش نشان های تهرانی، از انفجار کامیونت حامل 70 سیلندر گاز مایع در حاشیه جاده امامزاده داوود جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، عصر شنبه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران از واژگونی و معلق ماندن یک دستگاه کامیونت حامل سیلندرهای گاز در ارتفاعات شمال غرب تهران خبردارشدند. بلافاصله نیز آتش نشانان ایستگاه 74 آتش نشانی، به همراه گروه امداد و نجات 8 به جاده امام زاده داوود اعزام شدند.مجید شهرمی، رئیس ایستگاه 74 آتش نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در بررسی ها مشخص شد یک دستگاه کامیونت خاور حامل 70 دستگاه سیلندر 11 کیلویی گاز مایع در جاده امامزاده داوود، ناگهان هنگام حرکت از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با موانع کنار جاده در حالت معلق در حاشیه جاده متوقف مانده بود.

وی با بیان اینکه احتمال می رفت کامیونت هر لحظه به رودخانه سقوط کند و انفجار مهیبی رخ دهد، خاطرنشان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با استفاده از تجهیزات ویژه و جرثقیل دستی، کامیونت خاور را مهار کردند و با تلاش بسیار و نفسگیر سرانجام همه سیلندرهای گاز مایع را از قسمت بار خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و نیروهای آتش نشانی با استفاده از جرثقیل و کشنده خودروی نجات، کامیونت را از حالت معلق خارج و آن را به سطح جاده منتقل کردند.