آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۷
صفحه آخر
۲۴

گزارشی از پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین المللی بی ینال ونیز 2017

ایران در مجمع هنرمندان جهان

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره بین المللی بی ینال ونیز 2017 با عنوان «زنده باد هنر، زنده باد!» سیزدهم ماه جاری -مه- (23 اردیبهشت ماه 1396) شروع به کار کرد و تا 26 نوامبر 2017 (دوم آذر ماه 1396) سال جاری برپا خواهد بود.

به گزارش ایران آرت به نقل از سایت بی ینال ونیز؛ این نمایشگاه بزرگ به مدیریت کریستین مارسل، سازماندهی بی ینال ونیز و ریاست پائولو باراتا برگزار می شود.

در این جشنواره 86 کشور از نقاط مختلف جهان شرکت کردند، که در این میان سه کشور آنتیگوا، باربودا (هر دو در منطقه دریای کارائیب؛ امریکای مرکزی) و نیجریه برای نخستین بار در آن حاضر شده اند. نقطه مرکزی برگزاری این جشنواره در منطقه جیاردیانی ونیز است.

در این جشنواره همچنین از 120 هنرمند از 51 کشور جهان دعوت به عمل آمده است که 103 نفر از این افراد برای نخستین بار در بی ینال ونیز حاضر می شوند.

پائولا باراتا، رئیس پنجاه و هفتمین بی ینال ونیز می گوید: این جشنواره معرف آخرین پیشرفت ها در حوزه هنر معاصر است و بستری است برای گفت و گوی بیشتر میان هنرمندان جهان. باراتا معتقد است: یکی از ویژگی های بی ینال ونیز حضور پررنگ هنرمندان از اقصی نقاط جهان در این جشنواره است. به یقین حضور پررنگ هنرمندان موجد بیشترین تاثیرگذاری این جشنواره است.

در مجموعه نمایشگاهی امسال بی ینال ونیز و در حاشیه این جشنواره به طور دائم نمایش های تئاتری، موسیقی و... نیز در پاویون های مختلف جشنواره برپا خواهد بود.

ایران در بی ینال ونیز

بر اساس آنچه در سایت رسمی بی ینال ونیز آمده ایران نیز در بی ینال 57 ونیز با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، موزه هنر معاصر تهران، موزه هنر معاصر آبادان، منطقه آزاد اروند و میراث فرهنگی خوزستان شرکت کرده است. پاویون ایران در پلازو دونا دل روس به شماره 5038 مستقر است و مدیر نمایشگاه ایران بیژن بصیری و کمیسیونر و کاردار، مجید ملانوروزی است.