آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۵
سیاسی
۲

مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور زائران روزه دار

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) جزئیات برنامه های مختلف سالگرد ارتحال امام (ره) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی انصاری در نشست خبری گفت: امسال همزمانی ماه مبارک با رحلت امام(ره) فرصت مناسبی است که مردم دیدگاه های امام (ره) درباره ماه مبارک را بررسی کنند و ازآن آگاه شوند.

انصاری افزود: برنامه امسال و دو سال دیگر در ماه رمضان است؛ مراسم امسال به علت روزه دار بودن مردم از ساعت 18 تا 20 در حرم امام و سایر نقاط کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: مردم روزه دار بلافاصله بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری به سفره های افطاری راهنمایی می شوند.

انصاری گفت: در مراسم امسال علاوه بر مردم، شخصیت های سیاسی و فرهنگی داخلی و خارجی نیز حضور دارند و عمده مهمانان خارجی سفرای مقیم تهران هستند.

وی افزود: بیشتر مهمانان از استان های همجوار هستند؛ امسال 250 هزار مهمان داریم.

انصاری گفت: سه کمیته از جمله کمیته اجرایی برای مراسم امسال فعالیت دارند؛ کمیته اجرایی فعالیت هایی همچون اسکان، بهداشت و درمان و راه اندازی سه بیمارستان را بر عهده دارد. قرارگاه شهید فهمیده بسیج نیز با 10 هزار نیروی بسیجی در مراسم امسال فعال است. وی افزود: زائران از 25 مسیر و مترو به مراسم منتقل می شوند و همه زائران از مبدا تا مقصد بیمه عمر وحوادث هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیته امنیت مراسم به ریاست وزارت کشور است و تدابیر امنیتی با کمال احترام برای زائران اجرا می شود.

انصاری گفت: درباره ترافیک نیز کارهای بزرگی توسط راهور انجام شده است و امسال، چون مهمانان استان های دور حضور ندارند مردم تهران می توانند با خودروی شخصی به حرم بیایند. وی افزود: کمیته فرهنگی از مهم ترین کمیته های ماست که با همکاری رسانه ها، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی فعال است تا اطلاع رسانی شود.