آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
ورزشی
۹

وثیقه 50 میلیون تومانی برای حضور در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور!

فدراسیون دوچرخه سواری طی اطلاعیه ای از الزام ارائه وثیقه 50 میلیون تومانی برای حضور رکابزنان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

فدراسیون دوچرخه سواری در راستای طرح مبارزه با دوپینگ دریافت وثیقه 50 میلیون تومانی به همراه تعهدنامه و تست سلامت را در پرونده سلامت ورزشکاران قرار داده است. با همین هدف پس از انجام دو مرحله از این تست گیری سلامت این بار فدراسیون اعلام کرده است که 70 رکابزن طبق لیست منتشر شده می بایست در تاریخ های مقرر با حضور در فدراسیون تعهدنامه مربوط را امضا و وثیقه موردنظر را به فدراسیون تحویل دهند.

فدراسیون دوچرخه سواری تاکید کرده است که در صورت عدم حضور به موقع ورزشکاران در تاریخ مقرر محرومیت موقت تا پایان فصل دوچرخه سواری 1396 در رویدادهای داخلی و خارجی شامل حال این نفرات خواهد شد. طبق این اطلاعیه هر ورزشکار می بایست یک فقره چک شخصی یا بستگان درجه یک خود به مبلغ 50 میلیون تومان به همراه پرکردن فرم تعهدنامه و امضا آن در حضور مسئولین را در پرونده خود قرار دهد.

این طرح سخت گیرانه فدراسیون دوچرخه سواری با هدف مبارزه با دوپینگ و توسعه دوچرخه سواری پاک در حال انجام گیری است. در طی یکسال گذشته چندین مورد تست دوپینگ رکابزنان در بخش زنان و مردان مثبت شد. از آن سو تیم مطرح پیشگامان کویر یزد به دلیل دو تست مثبت اعضای تیمش مدت یک ماه از حضور در میادین بین المللی قاره آسیا محروم گردید. در لیست منتشر شده فدراسیون اسامی ملی پوشان و رکابزنان استانی در بخش استقامت جاده دیده می شود. قرار است این رکابزنان در بازه زمانی 16 خرداد الی هفتم تیرماه در محل فدراسیون حاضر شوند.