آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
اقتصادی
۴

امام جمعه شاهین دژ: در دولتی که مدعی افزایش صادرات نفت است مردم نباید نان نسیه بخرند!

امام جمعه شاهین دژ گفت: وضعیت اقتصادی بخش مهمی از شهروندان به حدی وخیم است که برخی افراد از نانوایی ها نان قسطی می خرند و دولتی که 2 میلیون بشکه نفت می فروشد عملکرد مثبتی در دست گیری از فقرا ندارد.

حجت الاسلام نقی باقری در گفت وگو با تسنیم، با انتقاد شدید از بی توجهی دولت به وضعیت معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت معیشتی مردم بعد از عید طوری است که 60 تا 70 درصد مردم نه در حال فقر و مستمندی بلکه در حال فلاکت هستند.

وی با تشریح وضعیت اسفناک مستمندان و فقرا بیان کرد: در ملاقات های عمومی برخی از مردم اذعان می کنند که از نانوایی ها به صورت قسطی و نسیه نان می گیرند! که معنایش این است که این افراد در حال فقر مطلق هستند.

امام جمعه شاهین دژ با کنایه به افرادی که در طبل افزایش صادرات نفت می کوبند تصریح کرد: در جامعه اسلامی و جامعه ای که روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر می کند نباید مردم آن نان نسیه بخرند!

وی با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی موجود افزود: هم اکنون کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، ساخت و سازی در کار نیست و مردم درآمد کافی ندارند.

وی درباره عملکرد و نقش دولت در کمک و یاری از فقرا تصریح کرد: من از دولت هیچ عملکردی نسبت به فقرا، نسبت به آبادانی، نسبت به دستگیری از مستمندان و نسبت به زندگی و معیشت مردم نمی بینم.باقری بیان کرد: مشخص نیست که افزایش سه برابری حقوق مستمری بگیران و افراد تحت پوشش در حد شعار است یا یک طرح عملیاتی اما براساس اقرار برخی افراد تحت پوشش در ماه گذشته 50 تا 60 هزار تومان به حقوق آنان اضافه شده است و مشخص نیست که این ماه هم اضافه شود یا نه.