آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مصیبت در کمین صهیونیست ها

گزارش آماده شده برای دانشجویان مطالعات سیاست های اجتماعی سرزمین های اشغالی حکایت از افزایش چشمگیر فقر در این سرزمین ها دارد.

به گزارش راشاتودی، گزارشی که توسط مرکز مطالعات Taub برای دانشجویان مطالعات سیاست های اجتماعی تهیه شده حکایت از آن دارد که اسرائیل در میان اعضای سازمان توسعه و همکاری های مشترک (OECD) بالاترین میزان فقر را داشته و این امر می تواند تاثیراتی مخرب بر جمعیت آن داشته باشد.

بر اساس گزارش مرکز ذکر شده که با عنوان «تصویری از ملت 2017» منتشر شده با اشاره به مواردی همچون افزایش هزینه های زندگی و افزایش جمعیت در سرزمین های اشغالی عنوان شده که منابع فعلی برای رشد اقتصادی پایدار نبوده و قابل تحمل نیستند.

افزایش تمایل سرمایه گذاران رژیم صهیونیستی به مهاجرت از سرزمین اشغال شده، پدیده فرار مغزها، تمرکز بر شهرک سازی و بی توجهی به اقتصاد و وجود مقررات دست و پاگیر از جمله مسائلی هستند آینده اقتصادی و اجتماعی خطرناکی را برای رژیم صهیونیستی رقم خواهند زد.

نشانه های رکود اقتصادی در سایه ناگواری خزانه رژیم صهیونیستی دیده می شود. در نتیجه این ناگواری رژیم صهیونیستی مجبور است در سال 2017 برای ترمیم شکاف میان درآمدها و هزینه برخی هزینه ها را کاهش دهد. این رکود سبب می شود تا مالیات های بیشتری از اسرائیلی ها گرفته شود و این عامل بار دیگر اعتراض های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

رکود در رژیم یک مشکل کوتاه مدت و محدود نیست، بلکه با اوضاع معیشتی بسیاری از خانواده ها در ارتباط است. 30 درصد از خانه های ساخته شده که اکنون در اختیار اسرائیلی ها است، هرکدام بدهی 25 هزار دلاری به کابینه رژیم صهیونیستی دارند. با ادامه وضعیت کنونی شمار افرادی که قادر به پرداخت بدهی ها و تامین هزینه های زندگی خود نیستند، افزایش خواهد یافت.

این مشکل می تواند باعث بالا گرفتن اعتراض های اجتماعی ضد تل آویو شود که رژیم صهیونیستی همواره از آن واهمه داشته است.