آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

یک تهیه کننده عنوان کرد: دفع مخاطب به بهانه جذب حامی مالی توسط برخی برنامه سازهای سیما

تهیه کننده برنامه «کام شیرین» گفت: برنامه سازان برای حفظ آنتن مجبور شده اند از هر بهانه ای برای تبلیغ استفاده کنند تا جایی که نیازهای مخاطب برآورده نمی شود.

مرتضی یعقوبی در آستانه پخش فصل سوم برنامه «کام شیرین» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: برخی شرکت های داخلی از من خواسته اند که در دل برنامه تخصصی خانواده محور «کام شیرین» مخاطبان خود را تشویق به خرید کالا و محصولات کنم اما من در کجای برنامه می توانم از مخاطبم بخواهم که از محصولات فلان شرکت یا خدمات بانک استفاده کند. در برنامه من جایی برای تبلیغ محصولات نیست زیرا ما به دنبال کالبدشکافی مشکلات مهم رفتاری و اخلاقی زندگی مردم برای درست زندگی کردن هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که کارشناس سلامت برنامه در باره موضوعات مهم زندگی مخاطب ما صحبت می کند آیا من می توانم ذهن اورا از این مسئله پرت و به خرید کالا تشویق کنم.آیا من به خاطر نبود پول بایستی برنامه ای که مخاطب آن را پذیرفته و به عوامل آن اعتماد کرده تعطیل بکنم یا اینکه من هم قاطی این آشفته بازار «جذب اسپانسر» شوم و مخاطب خود را

رها کنم.

یعقوبی تصریح کرد:نباید از برنامه های تخصصی و پرمخاطب خواسته شود که درگیر مسئله مالی شوند و برای حفظ آنتن، آنها نیز به فکر تعامل با محصولات مختلف باشند. برنامه «کام شیرین» مثل کلاس درسی است که وقتی استاد درسش را داد بایستی 15 دقیقه به حلاجی مطالب ارائه شده پرداخت نه اینکه تبلیغ محصول خاصی را کرد.