آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۹
فن آوری
۸
تاپ اپ

مدیریت کانال های تلگرامی

ماهرخ چنگیز

در حال حاضر بخش بزرگی از اخبار و اطلاعات از طریق کانال های تلگرامی منتشر می شود. حالا صدها هزار کانال تلگرام ایرانی وجود دارد که هر کدام در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، ورزشی، سرگرمی و... فعالیت می کنند. در این بین کانال های موفق هم هستند و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کنند که مطالب به روز و خواندنی را در سریع ترین زمان به دست مخاطبان خود می رسانند.افزایش و حفظ عضوها یا memberهای یک کانال تلگرامی نیاز به وقت زیادی دارد. برای همین در حال حاضر بسیاری از شرکت ها، سازمان ها، منابع خبری و... فرد یا افرادی را برای گرداندن یک کانال تلگرامی استخدام می کنند و می توان گفت ادمین یک کانال تلگرامی این روزها به یک شغل تبدیل شده است.

اگر شما هم از گردانندگان یک کانال تلگرامی هستید یا می خواهید به بهترین نحو کانالی که در این پیام رسان دارید را مدیریت کنید، پیشنهاد می کنیم از روبات های مخصوص در این زمینه استفاده کنید. برای نمونه @Channel Rush یکی از روبات هایی است که به شما در انتشار دقیق پست های کانال تلگرامی تان کمک می کند. به وسیله این روبات می توانید مطالب گروه خود را به شکل خودکار در کانال تلگرام تان منتشر کنید.

حتی می توانید مطالب چند گروه را به صورت یکجا در یک کانال منتشر کنید. @Combot هم روبات دیگری است که در گرفتن آمار و اطلاعات از میزان اعضای یک کانال به ادمین ها کمک می کند. با استفاده از این روبات می توانید بفهمید که هر روز چه تعداد عضو به گروه اضافه شده یا چند نفر گروه را ترک کرده اند. پیدا کردن فعال ترین اعضای گروه و دسترسی به آمار مربوط به گروه، در یک صفحه مجزا از دیگر ویژگی های این روبات است. برای به اشتراک گذاشتن یک نظرسنجی در کانال تلگرامی هم می توانید از روبات @PollBot کمک بگیرید.

با استفاده از این روبات می توانید کمتر از یک دقیقه نظر سنجی ایجاد کنید و در نهایت نیز با اشتراک گذاری لینک در گروه، از اعضای گروه بخواهید که در آن شرکت کنند. برای استفاده از تمام این روبات ها کافی است آدرس آنها را در بخش جست و جوی تلگرام وارد کنید و درنهایت نیز کلید start را بزنید.