آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۹
ایران
۱۵

تالاب انزلی از فهرست تالاب های تخریب شده خارج می شود

معاون امور تالاب ها و پارک های ملی دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب انزلی، جزو فهرست تالاب های تخریب شده است و اهتمام داریم این تالاب بین المللی را از این فهرست خارج کنیم.

به گزارش ایرنا، مسعود باقرزاده کریمی در ششمین نشست کمیته هماهنگی پروژه احیای تالاب انزلی در رشت، با یادآوری این که در کشور هفت تالاب جزو فهرست تالاب های تخریب شده است، افزود: یکی از این تالاب ها در استان گلستان بود که توانستیم آن را از این فهرست خارج کنیم.

وی تصریح کرد: شش تالاب دیگر باقیمانده و امیدواریم تالاب انزلی با حمایت های دولت، استان، مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد از این فهرست خارج شود. این مسئول با بیان این که دولت برای چند تالاب کشور حساب ویژه ای باز کرده است، گفت: دولت برای دریاچه ارومیه، هامون سیستان، تالاب فارس و تالاب انزلی حساب، اعتبار و ردیف اعتباری ویژه دارد.

باقرزاده کریمی، اقدامات سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) به منظور احیای تالاب انزلی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: درگیر کردن جوامع محلی از سوی سمن ها برای احیای این تالاب موثر است و طرح احیای تالاب انزلی با همکاری جایکا، آینده روشنی دارد.