آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۹
ورزش ایران
۱۰
یادداشت

جای محکم ایران در میان برترین های جهان

شهرام محمودی ( ملی پوش سابق والیبال)

لیگ جهانی والیبال با بهترین های این ورزش در جهان برگزار می شود و بسیاری از تیم ها به پایداری در سطح یک فکر می کنند؛ مثل تیم ملی والیبال کشورمان که سال هاست خود را در سطح یک والیبال جهان تثبیت کرده است و جای محکمی دارد. در چنین شرایطی نمی توان گفت کدام بازی ایران سخت تر یا آسان تر است. به عقیده من تمام بازی های تیم ملی سخت است و ملی پوشان شرایط دشواری برای رسیدن به مراحل بالاتر در پیش دارند.

تغییرات در کادر فنی و جابه جایی برخی بازیکنان سبب شده تا تیم ملی برای رسیدن به هدف اصلی خود به زمان بیشتر نیاز داشته باشد. فکر می کنم این زمان در اردوهای تدارکاتی بخوبی در اختیار کادر فنی و بازیکنان قرار گرفت و اکنون باید منتظر عملکرد خوب از تیم ملی در لیگ جهانی بود. این عملکرد صرفا نمی تواند با نتیجه گیری همراه باشد زیرا در لیگ جهانی امسال هیچ مسابقه ای برای تیم ایران آسان نیست، اما با این وجود توانایی صعود به مرحله دوم را داریم. تیم ایران بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد و می تواند با وجود سختی زیاد به مرحله دوم لیگ جهانی هم برسد. تک تک بازیکنان ایران در پست های خود از بهترین های دنیا به شمار می روند و این مجموعه در کنار هم توانایی کسب بهترین نتایج را هم دارد.

تیم ملی به نسبت دوره های گذشته چند بازیکن از جمله محمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به نظر من بازیکنی که آمادگی ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد. من با سید حرف زدم و به من گفت که زانویش درد می کند و ترجیح می دهد جایش را به یک بازیکن آماده تر بدهد. سید از جمله بازیکنانی است که همیشه در پایان تورنمنت ها در جمع بهترین ها قرار می گرفت و این یعنی او بسیار تاثیرگذار است. قطعا غیبت او به تیم ضربه خواهد زد، اما ایران تیم یکدستی دارد و می تواند موفق باشد. جوانان خوبی به تیم ملی رفته اند که قدرت جنگندگی تیم را بالا برده اند.