آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۰
سینما
۱۲

اطیابی: تولید فیلم شاد به جای کمدی

مسعود اطیابی کارگردان سینما و سازنده فیلم هایی چون خروس جنگی و شرط اول درخصوص روند رو به رشد تولید فیلم های کمدی گفت: سینما به تولید در هر ژانری نیاز دارد و فیلم های کمدی از این قاعده مستثنا نیست؛ اما باید دقت کرد به جایی نرسد که از سمت مخاطب پس زده شود و سال ها به دست فراموشی سپرده شود و به عدم تولید و سوددهی برسد.

این فیلمساز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این روزها نیاز به تولید فیلم های مفرح کمدی بیشتر از قبل احساس می شود، اما باید بدانیم تولید فیلم های شاد و کمدی متفاوت است. آثار شاد خانوادگی و قصه گوست اما فیلم های کمدی معمولا قصه گو نیست و موقعیت های کمدی ندارد که برای تداوم و جذب مخاطب بیشتر بهتر است، دسته اول از فیلم ها گسترده تر تولید شود تا این سینما معکوس جواب ندهد.

او افزود: سینمای ما به سمت سینمای شاد نرفته بلکه این جریان را سینمای طنز جلو می برد. چند فیلمی که فروش بالایی داشتند نیاز مردم را نشان می دهند و شاید هم مخاطب پس از دیدن آنها کاملا راضی نباشد، اما همین که دقایقی از وقت خود را کنار خانواده شاد گذراندند، برای آنها کفایت می کند. این کارگردان عنوان کرد: مردم در سینما نیازهای خود را برآورده ساخته و تولیدکننده های فیلم نیز از این جریان نهایت بهره را می برند. کارگردان «ماه گرفتگی» گفت: با دوری از فضای تلخ و رفتن به سمت فضایی شاد با استانداردهای لازم، اتفاقات بهتری برای مخاطب عام رقم خواهد خورد.

او افزود: سینما به سمت ساخت آثار کمدی و مفرح بیشتری خواهد رفت و حتی ظرفیت این را دارد که کل فضای شاد جامعه را با تولیدات خود در دست بگیرد.

این کارگردان گفت: البته سینما به طور کامل خانوادگی و تفریحی نیست که باید در این زمینه نیز اتفاقات بهتر و با برنامه ریزی بیشتری رخ دهد تا در جذب گسترده تر مخاطب و خانوادگی شدن آن موفق باشیم. اطیابی خاطرنشان کرد: خادم ترین ژانر به سینمای کشور، سینمای مفرح و کمدی است که باید به آن توجه داشت.