آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۰
جامعه
۱۷

شناسایی 33 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور 33 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است و متاسفانه سه نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش جام جم، محمدمهدی گویا اظهار کرد: تمام افرادی که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده بودند تحت درمان قرار گرفتند. آخرین موارد شناسایی شده، مربوط به استان مازندران است که هر دو بیمار وضعیت با ثباتی دارند و رو به بهبود هستند و نگرانی ها در مورد هر دو نفر آنها، رفع شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: وضعیت شیوع این بیماری در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است و شیوع این بیماری در این فصل از سال، کاملا طبیعی است و هر ساله تقریبا همین تعداد به تب کریمه کنگو مبتلا می شوند و امسال حساسیت ها و توجه ها نسبت به این بیماری افزایش یافته است. وی گفت: تب کریمه کنگو عمدتا بیماری افرادی است که با دام سر و کار دارند و سایر افراد بیشتر بر حسب اتفاق به این بیماری مبتلا می شوند. گویا خاطرنشان کرد: مردم حتما گوشت را از محل مطمئن و مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور خریداری کنند.