آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۰
ورزش ایران
۱۰

استارت در مسیر دشوار

مسابقه انتخابی تیم ملی دوومیدانی در بخش بانوان روزهای 20 و 21 خرداد در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می شود و در بخش مردان هم مواد 800 متر، 1500 متر، 5000 متر و 3000 متر بامانع روز جمعه 19 خرداد در ورزشگاه سردار جنگل رشت و سایر مواد هم همزمان در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران پیگیری می شود.

از سوی اعضای سازمان تیم های ملی هاشم صیامی و تیمور غیاثی به عنوان ناظر مواد دوهای نیمه استقامت و استقامت، هادی سپهرزاد به عنوان ناظر مواد هفتگانه، پرتاب ها و دوهای موانع و حسین شایان به عنوان ناظر مواد پرش ها انتخاب شدند. پس از انتخاب نهایی دوومیدانی کاران، اردوی مردان از بیستم و اردوی بانوان از 22 خرداد در تهران آغاز می شود. تیم های دوومیدانی مردان و زنان ایران خود را برای رقابت های قهرمانی آسیا که روزهای 21 تا 27 تیر در اودیشای هندوستان برگزار می شود، آماده می کنند.

ورودی های سخت

برگزاری رقابت های انتخابی همه ساله در آغاز فصل دوومیدانی بود، اما امسال این رقابت ها در پایان فصل و در شب های رمضان برای دوومیدانی کارانی که عادت به مسابقه و تمرین در روز دارند، تا اندازه ای دشوار است. رسیدن به حدنصاب هایی که سازمان تیم های ملی تعیین کرده است، پرسش هایی را برای تعداد زیادی از قهرمانان این ورزش مطرح می کند، از جمله این که رسیدن به این حدنصاب ها چگونه کارشناسی شده و این سازمان با اعلام رکورد ورودی به اردوی تیم ملی چه اهدافی را مورد نظر قرار داده است؟ سختگیری سازمان تیم های ملی در بخش بانوان به قدری است که انگار قرار نیست به غیر از چند چهره نام آشنا فرد دیگری روانه رقابت های هند شود زیرا ورودی های تعیین شده در بخش بانوان برای ورزشکاران مواد مختلف بسیار مشکل است. در این میان به نظر می رسد سحر ضیایی تنها بخت بانوان در ماده پرتاب نیزه باشد که رکوردش در بازی های کشورهای اسلامی به 52 متر تعیین شده سازمان تیم های ملی در این بخش نزدیک است یا سپیده توکلی بانوی هفتگانه دوومیدانی ایران که سابقه و حدنصاب های تعیین شده را تاکنون بارها پشت سر گذاشته است. اما در مورد دوومیدانی کاران دیگر باید گفت رکوردهای تعیین شده تا اندازه زیادی دور از دسترس است.