آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۳
جهان
۲۰

همسایگان

حمله راکتی به خانه سفیر هند در کابل

پس از گذشت یک هفته از انفجارهای پی در پی و مرگبار در افغانستان، افراد مسلح ناشناس راکتی به سمت خانه سفیر هند در کابل شلیک کردند.

این انفجار تلفاتی در پی نداشته است. به گزارش ایرنا، منابع خبری در افغانستان گزارش دادند خانه «منپریت وورا» سفیر هند در افغانستان در نزدیکی یکی از مقرهای فرماندهی ناتو موسوم به «ماموریت قاطع در افغانستان» قرار دارد. به دنبال این انفجار که تلفات نظامی نداشت، بالگردهای نظامی بر فراز شهر کابل به پرواز در آمدند. انفجاری نیز در هرات رخ داد که جان 10 نفر را گرفت. این حملات در حالی رخ داد که نشست «پروسه کابل» با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور جهان در محل کاخ ریاست جمهوری افغانستان با هدف دستیابی به یک اجماع بین المللی برای مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت در افغانستان در حال برگزاری بود. این نشست زیر شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شد و برخی از رسانه های افغانستان از آن به عنوان «نشست صلح در زیر سقف جنگ» نام بردند.

اشرف غنی: قربانیان انفجار کابل به 150 نفر رسید

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد، شمار تلفات انفجار هفته گذشته در کابل به بیش از 150 نفر رسیده است. به گزارش ایسنا وی در جمع دیپلمات های خارجی در نشست «پروسه کابل» انفجار کامیون بمب گذاری شده را مرگبارترین انفجار در پایتخت افغانستان از زمان سرنگونی طالبان در سال 2001 دانست و گفت: ما تنها هدف نبودیم بلکه کل جامعه دیپلماتیک هدف این حمله قرار گرفت.

آزادی 3 روستای استراتژیک در حومه موصل

نیروهای حشد شعبی در ادامه پیشروی های خود در غرب موصل موفق شدند سه روستای استراتژیک را که راه آنان در مسیر پیشروی به سمت مرزهای مشترک با سوریه را هموار می سازد، از دست داعش آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، نیروهای عراقی که پیشتر از پایان عملیات آزادسازی محور غربی موصل تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داده بودند، در دو روز گذشته روستاهای «ثری الاویسط»، «وام ضباع» و «الساده الزوبع» را در این منطقه از موصل آزاد کردند. این روستاها از موقعیتی استراتژیک برای حشدالشعبی برخوردارند. حشد الشعبی در تلاش است، پیشروی های خود را به سمت غرب عراق و مرز با سوریه سرعت ببخشد.