آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۱
ایران
۱۵

آتش بر جان جنگل های کشور

با گرم شدن هوا و همچنین افتادن آتش در خرمن برخی مناطق جنگلی کشور، نگرانی هایی درخصوص آتش گرفتن جنگل های شمال کشور میان مسئولان و فعالان محیط زیست ایجاد شده که در راستای این نگرانی از مردم و مسافران درخواست شده، به نکات ایمنی در استفاده از آتش در این مناطق توجه کنند.

قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به ایسنا گفت: با توجه به شروع فصل گرما و ورود گردشگران به استان و در راستای پیشگیری از بروز هرگونه آتش سوزی محیط بانی های سراسر استان در حالت آماده باش هستند.

آتش در دیگر استان ها

در همین حال این روزها آتش دست از سر جنگل های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان وخوزستان برنمی دارد. در استان های غربی درختان بلوط و جنگل های زاگرسی را به نابودی می کشاند و در استان های جنوبی نخل ها را می سوزاند.

در همین زمینه، روز گذشته اخباری از کرمانشاه مبنی بر آتش سوزی مناطق جنگلی ارتفاعات بازی دراز مشرف بر شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در این استان مخابره شد. اخباری نیز از آغاز آتش سوزی در جنگل های کوه های هردریژ استان ایلام رسانه ای شد که طبق گفته منابع محلی این آتش سوزی در مسیر جاده قدیم صالح آباد ایلام صورت گرفته است. از مردم برای اطفای حریق کمک خواسته شده است. طی چند روز گذشته آتش سوزی های فراوانی در سطح جنگل های استان ایلام رخ داده که از جمله آن می توان به آتش سوزی در منطقه سرخ گیر ایوان، آب انار آبدانان و سیروان اشاره کرد. طی روزهای گذشته جنگل های کرمان نیز از حرارت آتش بی امان نماند و به گفته مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، آتش سوزی هفته جاری در جنگل بیدان دهبکری از توابع شهرستان بم مهار شد، اما بر اثر این آتش سوزی 4400 مترمربع از اراضی جنگل بیدان دهبکری در آتش سوخت و نابود شد.