آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۳
شهرستان ها
۷

تاکید فرماندار نیکشهر بر کاهش تعرفه برق

فرماندار نیکشهر بر ضرورت کاهش تعرفه برق در این شهرستان تاکید کرد.

صاحب گل صالحی گفت: داده های هواشناسی و مدارک و مستندات لازم حوزه شهرستان نیکشهر تهیه و به مسئولان استانی و کشوری ارائه شده است تا برای کاهش تعرفه برق اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه ماه فروردین که در این منطقه گرم است جزو تعرفه برق زمستانی محسوب می شود و سبب شده تا فیش های با مبالغ بالا برای مردم این منطقه صادر شود. وی گفت: چنانچه ماه فروردین و آبان و آذر جزو تعرفه گرمسیری محسوب شوند بسیاری از مشکلات هزینه های برق مردم مرتفع می شود. صالحی تصریح کرد: برق هیچ یک از مشترکان شهری و روستایی نیکشهر به خاطر بدهی قطع نخواهد شد و با هماهنگی اداره برق مقرر شده است تا کسانی که توانایی پرداخت یکجای هزینه برق را ندارند به صورت اقساطی نسبت به واریز هزینه برق اقدام کنند.

قطعی چند ساعته برق و نبود آب در بیش از 200 روستای منطقه چابهار مردم روزه دار را با مشکلات زیادی مواجه کرده و کشاورزان، کودکان و خردسالان این روستا مجبور شدند برای در امان بودن از گرما ساعت ها در قنوات آب تنی کنند.

وزیر نیرو که برای بررسی مشکلات مردم جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه آب و برق به این استان سفر کرده بود اظهار داشت: مردم این استان مشکلات زیادی در حوزه برق، آب روستایی و شهری دارند و دولت نیز اهتمام ویژه ای برای برطرف کردن آنها دارد. حمید چیت چیان تصریح کرد: این مسائل و مشکلات در جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد.