آرشیو شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۵
اقتصادی
۵
گزارش

«ای تی آر» های هما به شبکه پروازی پیوستند

روز چهارشنبه نخستین هواپیمای ATR هما با رجیستر EP-ITA نخستین پرواز خود را در مسیر هوایی تهران-مشهد انجام داد، همچنین صبح پنجشنبه دومین فروند ATR وارد شبکه پروازی هما شد. روز جمعه سومین ای تی آر نیز به سمت مشهد پرواز کرد و امروز شنبه هم چهارمین هواپیمای ای تی آر به مقصد مشهد پرواز خواهد کرد.

روز 27 اردیبهشت ماه امسال بود که چهار فروند هواپیمای ATR که ایران ایر از کمپانی هواپیماساز ATR خریداری کرده بود، همزمان وارد مهرآباد شد.

پس از گذشت بیش از 20 روز از ورود این هواپیماها به کشور، روز 17 خردادماه امسال، نخستین فروند از این چهار فروند ATR با رجیستر EP-ITA و شماره پرواز IR3300 نخستین پرواز خود را ساعت 09:00 صبح در مسیر تهران-مشهد انجام داد؛ دومین پرواز این هواپیما بعد از ظهر همان روز ساعت 16:00 در مسیر مشهد-تهران به شماره پرواز IR3301 انجام شد. به گزارش فارس، بنا به رسم دیرینه و پسندیده شرکت های هواپیمایی داخلی، هر شرکت هواپیمایی که هواپیمای جدیدی وارد ناوگان خود کند، نخستین پرواز آن را در مسیر مشهد مقدس و بر فراز حرم امام رضا(ع) انجام می دهد. بنابراین گزارش، از آن نظر که ایران ایر برای نخستین بار از این هواپیماهای ATR در ناوگان خود استفاده می کرد، در نخستین پرواز، خلبان فرانسوی، خلبان ایرانی این پرواز را همراهی کرد؛ البته ناگفته نماند که هواپیمای ATR از گذشته در ناوگان هوایی کشور موجود است و در حال حاضر مدل های پایین تر این هواپیماهای ملخی، در شرکت هواپیمایی آسمان فعالیت می کند. بنابراین گزارش، دومین هواپیمای ATR 72-600 هما نیز با رجیستر EP-ITB حدود ساعت 08:30 صبح پنجشنبه از تهران به سمت مشهد مقدس پرواز کرد. سومین هواپیمای ATR 72-600 هما نیز با رجیستر EP-ITC روز جمعه به سمت مشهد مقدس پرواز کرد. همچنین طی برنامه ریزی انجام شده، چهارمین فروند از هواپیمای ATR هما با رجیستر EP-ITD صبح روز شنبه 20 خرداد 1396 در نخستین پرواز خود و چهارمین پرواز ATRها، مسافران را از تهران به سمت مشهد مقدس جابه جا می کند. فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر قبلا گفته بود که ATRها انتخابی برای فرودگاه های کوچک است، این هواپیماها ویژگی های خاص مناسبی دارند که موجب شده است 30 تا 40 درصد بازار دنیا را در دست بگیرند. این هواپیما در باندهای کوچک قابلیت فرود دارند و پله سرخود هستند.