آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۴
صفحه آخر
۱۲

13 نظامی دولتی دردرگیری خونین ارتش فیلیپین با تروریست های داعش کشته شدند

ارتش فیلیپین از کشته شدن حداقل 13 سرباز دیگر این کشور در جریان درگیری با تروریست های داعش در شهر «مراوی» خبر داده است.

درگیری های خونین برای بازپس گیری شهر «مراوی» از تروریست های وابسته به داعش در هفته های اخیر در فیلیپین همچنان ادامه دارد و در این میان افزایش تلفات ارتش به یک چالش بزرگ برای دولت فیلیپین تبدیل شده است. در همین راستا سخنگوی ارتش فیلیپین در سخنانی در یک کنفرانس خبری تاکید کرده 13 تفنگدار دیگر ارتش در درگیری های شدید با داعش کشته شدند، این نظامیان در حال انجام عملیات پاکسازی بودند.

ارتش فیلیپین همچنین اعلام کرده که قصد دارد تا روز دوشنبه(فردا) یعنی روز ملی استقلال این کشور، به اشغال شهر «مراوی» پایان دهد.از آغاز درگیری های خونین برای آزادسازی این شهر تاکنون، 58 نیروی امنیتی کشته شده اند. 20 غیر نظامی و بیش از 100 شبه نظامی تروریست نیز در این درگیری ها کشته شده اند.

از سوی دیگر سخنگوی سفارت آمریکا در مانیل پایتخت فیلیپین دیروز گفت: نیروهای ویژه آمریکایی در حال کمک به نیروهای مسلح فیلیپین هستند تا به تصرف و اشغال شهر مراوی در جنوب این کشور پایان دهند. کمک نظامی آمریکا به فیلیپین در شرایطی است که روابط دو کشور با روی کار آمدن «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین در ماه های گذشته به شدت متشنج بوده است. دوترته مواضعی ضدآمریکایی دارد و بارها قول داده است تا نظامیان آمریکایی را از خاک فیلیپین بیرون کند.

واشنگتن در سال 2002 میلادی نیز سربازان نظامی خود را در شهر «میندانائو» مستقر کرد تا واحدهای نظامی فیلیپین را برای مقابله با گروه ابوسیاف آموزش و مشاوره دهد. آمریکا و فیلیپین طی دهه های گذشته روابط راهبردی داشته اند.

بر اساس این گزارش، تصرف شهر مراوی توسط صدها تروریست داعش شامل ده ها جنگجو از کشورهای همسایه و غرب آسیا نگرانی ها نسبت به افزایش فعالیت های گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا را افزایش داده است. پوتین به تازگی گفته داعش این منطقه و روسیه را تهدید می کند.