آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۴
ورزشی
۹

کاهش 56 سهمیه کشتی در المپیک 2020 توکیو

بر اساس تصمیم کمیته اجرایی IOC، در مجموع 56 سهمیه از کشتی آزاد، فرنگی و زنان در المپیک 2020 کاسته شد.

بدنبال تشکیل جلسه کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) و تغییرات صورت گرفته در برخی رشته ها، قرار است در مجموع 56 سهمیه از رشته کشتی آزاد و فرنگی مردان و زنان در المپیک 2020 توکیو کاهش داده شود. بر این اساس در المپیک 2020 در هر 6 وزن کشتی آزاد و فرنگی مردان و زنان 16 سهمیه بصورت برابر توزیع خواهد شد و با این حساب در هر وزن 16 کشتی گیر در المپیک 2020 حضور خواهند داشت.

پیشنهادات فدراسیون کشتی ایران برای اصلاح رنکینگ

خبر دیگر از کشتی اینکه فدراسیون کشتی ایران در نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهادات اصلاحی خود را در مورد طرح «سیستم رنکینگ» ارائه داد. فدراسیون کشتی ایران، به دلیل شرایط متفاوت رشته ورزشی کشتی نسبت به سایر ورزش ها معتقد است در این طرح باید امتیازات به کشورها تعلق گیرد نه به ورزشکاران امتیازآور. تعلق امتیاز به یک تعداد ورزشکار خاص پیامدهایی همچون از بین رفتن فرصت مسابقات انتخابی تیم های ملی در کشورهای صاحب جایگاه در این رشته مانند ایران، روسیه، آمریکا و ترکیه برای همه مدعیان یک وزن، و بالاجبار رو آوردن به ورزشکار سالاری را در پی خواهد داشت.

در نظر گرفتن جوایز مالی برای حضور کشتی گیران مطرح در تورنمنت های وابسته به سیستم رنکینگ و لحاظ کردن نتایج تیمی و انفرادی کشتی گیران در مسابقات جام جهانی به عنوان یکی از تورنمنت های مهم اتحادیه جهانی، در طرح مذکور از دیگر موارد پیشنهاد شده در این نامه است.