آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۴
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

روش های شناسایی یک ایرانی در خارج

پوریا عالمی

ما امروز در سفرنامه مان به شما یاد می دهیم چطوری ایرانی ها را در خارج بشناسیم: خداراشکر خارج عینهو داخل است و شما هرگز احساس غربت نخواهید کرد. چطور؟ ببینید توی خارج به قدری وفور ایرانی هست که توی خود میدان نارمک، این قدر ایرانی نمی بینید، طوری که وسط خیابان عطسه کنید، حداقل دوتا «عافیت باشه» می شنوید، اما راه شناخت ایرانی ها در خارج:

1- از همان تاکسی به سمت فرودگاه، شلوارکشان را روی شلوار پوشیده اند که تا رسیدند به مقصد بکنند.

2- در فرودگاه امام طوری به سمت گیت بازرسی اول هجوم برده اند که انگار قیمه می دهند.

3- علاوه بر چانه زدن برای 30 کیلو بار اضافه، دوتا کوله پشتی و یک سامسونت و یک چمدانک را داخل هواپیما برده اند و تا آخر پرواز دارند زور می زنند بارشان را بچپانند در دولابچه بالاسرشان.

4- در رستوران های خارج هر کسی که گارسون را سر کار گذاشت و طوری حرف زد که انگار طرف نوکر باباش است و دست آخر زورش آمد انعام بدهد، حتما یک ایرانی نیست.

5- یک ایرانی هنگام خوردن غذا همیشه دارد قیمت کاهو و گوجه و گوشت را حساب می کند تا ثابت کند رستوران دارها صددرصد سود می کنند و سالاد براشان می افتد نیم یورو (معادل دوهزار تومان).

6- انتهای صحبت ایرانی ها در رستوران خارج (و داخل) حتما این است که بیایند خارج و رستوران کبابی بزنند.

7- جلو در سرویس بهداشتی در حال محاسبه هستند که 50 سنت (حدود دو هزار تومان)، پایمال کردن و تضییع حقوق شهروندی مردم غرب است. چون در ایران خدمات رفاهی (حداقل در این مورد) یا رایگان است یا نهایت صد تومان.

8- همه کسانی که در ایران موقع خرید، نیم ساعت چانه می زنند، در خارج قبل از گرفتن باقی پولشان از محل چندکیلومتر دور شده اند.

9- از هر 10 نفری که با هر چیزی سلفی می گیرند، شش نفر چینی هستند و چهار نفر ژاپنی. ایرانی ها چی؟ ایرانی ها حتما دو قدم آن طرف تر دارند اینها را مسخره می کنند.

ادامه این روش ها را فردا بخوانید.