آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۴
هنر
۱۴

پیشکش «درمیشیان» به قربانیان حوادث تروریستی تهران

گروه هنر: رضا درمیشیان جایزه حقوق بشری اش را به قربانیان حادثه تروریستی تهران تقدیم کرد. فیلم سینمایی «لانتوری»، ساخته رضا درمیشیان، برنده جایزه بهترین فیلم از هفدهمین جشنواره فیلم «حقوق بشر بوینس آیرس» آرژانتین شد و درمیشیان جایزه خود را به قربانیان حادثه تروریستی تهران تقدیم کرد.

رضا درمیشیان درباره جایزه اش گفت: این جایزه حقوق بشری را پیشکش می کنم به شهدا و قربانیان حادثه تروریستی تهران؛ مردم بی گناهی که قربانی بی رحمی و جنایت دشمن حقوق بشر؛ یعنی داعش شدند.

فیلم سینمایی «لانتوری» تاکنون در بیش از 50 جشنواره جهانی به نمایش درآمده و این جایزه هفتمین جایزه جهانی این فیلم است. در این جشنواره، «لانتوری» در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم «حقوق بشر بوینس آیرس» آرژانتین با فیلم هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، بلژیک، اردن، لوکزامبورگ، بولیوی و ارمنستان به رقابت پرداخت. عرضه و پخش بین المللی فیلم برعهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است.

به دنبال اقدام اخیر درمیشیان، محمد بزرگ نیا، رئیس کانون کارگردانان سینما، در نامه ای از این کارگردان تقدیر کرد. در متن نامه محمد بزرگ نیا آمده: «کانون کارگردانان سینمای ایران مسئولیت اجتماعی و همنوایی شما را با تقدیم جایزه خود به شهیدان حملات تروریستی ارج می نهد و برای شما آرزوی سربلندی و موفقیت بیشتر دارد».