آرشیو دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: در سال 95 یک میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه شدند.

به گزارش مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: 490 هزار مورد از این میزان توسط دوربین های نظارتی و مابقی توسط عوامل پلیس اعمال قانون صورت گرفته است.

کرمی اسد ادامه داد: 34 درصد اعمال قانون وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی در سال 95 توسط دوربین بوده است و استان های تهران، اصفهان و مرکزی به ترتیب بیشترین اعمال قانون را داشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 855 هزار مورد جریمه وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی در سامانه ثبت شده است که در این خصوص رکورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی شکسته شد که دلیل این رکورد و افزایش جریمه در سال جاری کنترل بیشتر وسایل نقلیه بوده است.به گفته رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، اصفهان و تهران به ترتیب در سال 96 بیشترین اعمال قانون در خصوص نداشتن معاینه فنی را داشته اند.

حداکثر سرعت مجاز در آزادراه و بزرگراه چقدر است؟

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: حداکثر سرعت مجاز در حوزه برون شهری (آزادراه ها) 120 کیلومتر بر ساعت و حداقل سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ داوود قاسمیان با اشاره به میزان سرعت مجاز در معابر برون و درون شهری، افزود: سرعت های مجاز هر منطقه براساس ترافیک و تصادفات آن منطقه تعیین می شود.

قاسمیان ادامه داد: حداکثر سرعت مجاز در حوزه درون شهری در بزرگراه ها، 100کیلومتر بر ساعت تعیین شده مگر بزرگراه هایی که سرعت مجاز در آنها با تابلو کمتر مشخص شده است.وی با بیان اینکه بزرگراه های درون شهری حداقل سرعت ندارند، گفت: حداکثر سرعت در خیابان های شریانی اصلی در معابر درون شهری، 60 کیلومتر بر ساعت، در خیابان های فرعی درون شهری 50 کیلومتر و دور میدان و معابر محلی30 کیلومتر است.

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور با اشاره به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر اینکه در بعضی معابر مانند روی پل صدر، متوسط تعیین شده برای سرعت بسیار پایین است، اظهار داشت: سرعت های مجاز هر منطقه براساس ترافیک و تصادفات منطقه تعیین می شود؛ از ورودی پل صدر، متوسط سرعت 70 کیلومتر بر ساعت است؛ به علت ارتفاع زیاد روی پل و نیز احتمال اینکه سرعت بیش از 70 کیلومتر بر ساعت، وسیله نقلیه از حالت تعادل خارج شود، سرعت مذکور، سرعت مطمئنه ای است.