آرشیو سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۶
روزنامه فردا
۲۰

پیشنهاد

شبکه آفتاب اردیبهشت چندی است بر پیشخوان کتاب فروشی ها و روزنامه فروشی هاست، ماهنامه ای با مجموعه ای از گزارش های منحصربه فرد. این بار پرونده اصلی درباره هپروت است.

اگر از صفحات ابتدایی نشریه شروع به ورق زدن کنیم، در بخش اجتماعی گزارشی درباره مردآزما، موجودی خیالی در دره گرگ، تهیه شده است. مردآزما از نظر عده ای، از جانوران کمیاب است که البته با بیل مش کریم کشته شده است. شبکه آفتاب خبرنگار خود را به این جغرافیای پررمز و راز فرستاده تا از مش کریم درباره مردآزما بپرسد و حقایقی را درباره آن به خوانندگان اطلاع دهد.

درباره بندر سیراف نیز گزارشی از حال وهوای اکنون و گذشته اش تهیه شده است؛ چه اکنون و چه در گذشته که باستان شناسان انگلیسی آمده اند و سکه ها را برده اند فینیش. در بخش سینما به فیلم لالالند پرداخته شده و با یک مقاله تالیفی و یک مقاله ترجمه، در جستجوی راز حقیقت هپروت در سینمای موزیکال برآمده است.

در بخش موسیقی پرداختن به عالم هپروت و اینکه آیا موسیقی غم از دل ها براندازد یا نه، موضوع اساسی کار مجله است. در همین زمینه، درباره توهمات سرشناسانی هم چون دبوسی، راول و ساتی و عقاید مطرح شده توسط این افراد، مطالبی تهیه شده است.

در بخش تجسمی به سرگذشت نگاه و هپروت در نقاشی ها و آثار به جامانده از گذشته ایران و آثار خیال پردازانه کنتریج پرداخته شده است. مطالبی درباره سیاست و ادبیات نیز در بخش های مختلف این ماهنامه به چشم می خورد.