آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۸
صفحه آخر
۱۲

اولیور استون: آمریکا سیری ناپذیر است و جهان را نابود می کند

«اولیور استون» کارگردان مطرح آمریکایی با انتقاد از سیاست خارجی دولت این کشور گفت: آمریکا جهان را نابود می کند.

«اولیور استون» کارگردان معروف آمریکایی و تهیه کننده فیلم مستندی در مورد رئیس جمهوری روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری روسی «نووستی»، سیاست خارجی آمریکا در عراق، سوریه و لیبی را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که این سیاست تنها منجر به بی ثباتی اوضاع در این کشورها شده است.

استون گفت: «سیاست آمریکا تنها منجر به بی ثباتی اوضاع در عراق، سوریه و لیبی شده است. باید پرسید چرا سوریه دشمن تصور می شود؟ برای اینکه این کشور شیعه و متحد ایران است. حال ایران برای چه دشمن خوانده می شود؟ چه خطری که این همه از آن در آمریکا صحبت می شود، از جانب ایران وجود دارد؟ چرا آمریکا کشور لیبی را بطور کامل نابود کرد؟ چرا آنجا اکنون پایگاه اصلی تروریست ها در منطقه شده است؟ بسیاری از مردم در آمریکا این سوالات را از خود می پرسند. زمان آن رسیده که از دولت آمریکا انتقاد شود که چرا برخلاف خواست ملت آمریکا که خواستار صلح است، عمل می کند؟»

این کارگردان برجسته معتقد است که در حقیقت این صنایع نظامی آمریکاست که با دشمن جلوه دادن روسیه، در تیرگی روابط مسکو و واشنگتن مقصر است.وی توضیح داد: «در آمریکا در واقع دولتی در داخل دولت وجود دارد که قدرت واقعی و اداره امور کشور را بدست داشته و تصمیم گیری ها در آنجا صورت می گیرد و آن صنایع نظامی آمریکاست. بسیاری در آمریکا صرفا در جهت منافع آن (صنایع نظامی) تلاش می کنند. برای تامین نیازهای این غول 6/5 میلیارد دلار در سال هزینه می شود و مسلما برای تامین این بودجه نیاز است تا دشمنی تراشیده شود تا صرف این هزینه ها توجیه گردد.

به گفته استون آمریکا بزرگترین تولیدکننده تسلیحات نظامی در جهان است که باید آنها را بفروشد. به همین دلیل ما همواره به دنبال یافتن دشمن هستیم تا آن را تهدید جلوه داده و به دنبال متحدینی هستیم که سلاح های خود را به آنها بفروشیم. ولی زمانی می رسد که این اوضاع همه ما را به نابودی بکشاند و این بزرگترین ترس من است.