آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزیر بهداشت خبر داد: کاهش 500 میلیاردی واردات تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش چشمگیر واردات تجهیزات پزشکی از رشد تعرفه های واردات و افزایش 5/2 برابری صادرات این تجهیزات خبر داد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کاهش بازار واردات در حوزه پزشکی و حمایت از تولید داخل، به مراتب مشکل تر از سایر اقدامات در این حوزه است، زیرا بحث واردات در حوزه های پزشکی با جان مردم سر و کار دارد.

هاشمی با اشاره به بخشی از اقدامات وزارت بهداشت در طول چهار سال گذشته برای ارتقا سطح سلامت بیماران، کاهش هزینه ها و کنترل بازار تجهیزات پزشکی و دارو، افزود: صادرات تا 2/5 برابر افزایش و واردات تجهیزات پزشکی 500 میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش واردات تنها راه کنترل بازار سودجویی تجهیزات پزشکی نبوده و کار درست این است که تعرفه واردات افزایش یابد و دستگاه های مربوطه ای که موظف برای جلوگیری از قاچاق هستند در این راستا بیشتر کمکمان کنند.

به گفته وزیر بهداشت، اگر دستگاه های امنیتی، نظامی، قوه قضائیه و نظایر آن، در خصوص جلوگیری از قاچاق در حوزه پزشکی بیش از پیش همکاری کنند، طی سال های آینده شرکت های داخلی تولیدکننده تجهیزات پزشکی با کیفیت نیز رشد خوبی خواهند داشت.

هاشمی افزود: طرح تحول سلامت هم به عنوان مشوقی خوب به کمک آمده تا شرکت های دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بتوانند محصولات باکیفیتی را تولید کنند.