آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۲
جهان
۲۰

مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم های روسیه

پس از واکنش سریع اتریش و آلمان به تصویب تحریم های جدید امریکا علیه روسیه، اتحادیه اروپا بر لزوم هماهنگی ها میان خود و امریکا در مورد اعمال هرگونه تحریمی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا تاکید کرد، تحریم های جدید سنای امریکا علیه روسیه باید با هماهنگی این اتحادیه اعمال شود. سخنگوی کمیسیون اروپا به خبرگزاری رویترز گفت: این مهم است که درباره هرگونه تدابیر جدید احتمالی برای تضمین تاثیر جهانی آن و همچنین حفظ اتحاد میان هم پیمانان در مورد تحریم ها، میان شرکای بین المللی هماهنگی ایجاد شود. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز تهدید کرد در صورت آسیب دیدن شرکت های آلمانی از تحریم روسیه توسط امریکا، برلین اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد.

این در حالی است که در داخل امریکا نیز اختلاف نظرها در این خصوص بالا گرفته است. به گزارش فاکس نیوز رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا و جمهوریخواهان در سنا بر سر تحریم های روسیه و امضای آن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا دچار اختلاف نظر شده اند. سناتورها می خواهند مطمئن شوند که با این طرح، ترامپ تحریم های تصویب شده علیه روسیه را لغو نخواهد کرد. استدلال تیلرسون هم این است که این تحریم ها در روند گفت و گوها با کرملین اخلال ایجاد خواهد کرد.