آرشیو یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۲
اقتصادی
۶

اخبار

خرید تضمینی گندم به 4 میلیون تن رسید

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی می گوید، از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 4 میلیون تن گندم از 26 استان کشور خریداری شده است. اسماعیل اسفندیارپور افزود: این میزان گندم به ارزش 52میلیارد و 200 میلیون ریال خریداری شده است که بخشی از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی مطالبات بزودی به حسابشان واریز می شود. وی اظهار داشت: خوزستان با یک میلیون و 350 هزار تن، گلستان با 962 هزار تن، فارس با 500 هزار تن و کرمان با 200 هزار تن رتبه های اول تا چهارم خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده اند. پارسال 14 میلیون و 590 هزار تن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.

معاون وزیر اقتصاد: مشکلی در ورود منابع فاینانس وجود ندارد

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و ورود منابع سرمایه گذاری و نیز تامین مالی خارجی(فاینانس) از مبادی رسمی به کشور وجود ندارد، از جذب یک میلیارد یورو برای نیروگاه گازی بندرعباس خبر داد. محمد خزاعی درباره روند جذب تامین مالی خارجی (فاینانس) پس از برجام به ایرنا اظهار داشت: ما در انتقال وجوه ارزی برای امور سرمایه گذاری در کشور در سازمان با مشکل مواجه نشدیم. خزاعی با یادآوری فاینانس 400 میلیون دلاری هند با ایران که بخشی از آن در بندرچابهار استفاده شده است، اظهار داشت: یک طرح یک میلیارد یورویی نیز برای نیروگاه گازی بندرعباس در دست اجراست.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در ورود منابع فاینانسی که قراردادهایش نهایی شده، مشکلی وجود نداشته است، اظهار داشت: استقبال خوبی برای تامین مالی طرح های ایران توسط بانک ها و کشورهای مختلف شده است که می توان به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، دانمارک، هلند و چین اشاره کرد که اسناد آن نیز رد و بدل شده است. خزاعی گفت که تاکنون فاینانس های مربوط به هند و روسیه نهایی شده و فاینانس مربوط به چین برای تامین مالی طرح راه آهن مشهد، در حال نهایی شدن است.