آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۴
فرهنگ و هنر
۱۹

گوناگون

توجه به گردشگری دریایی برای ایجاد اشتغال

رشت - خبرنگار «ایران»/ گردشگری دریایی ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در گیلان است که تشکیل کارگروهی با عنوان توسعه دریا محور به عنوان زیر مجموعه ای از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ضرورت دارد. محمد علی نجفی استاندار گیلان در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان، از فرمانداران و شهرداران خواست، برای بهبود وضعیت طرح های دریا تلاش کنند. وی افزود: توجه به طرح های گردشگری از مطالبات مردم استان و گردشگران است، چرا که با توسعه طرح های گردشگری زمینه اشتغال بیشتر جوانان فراهم می شود. استاندار گیلان با اشاره به استفتا از رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده مسافران از دریا، گفت: یک سوم طرح های سالم سازی دریا در ایام مبارک ماه رمضان برای استفاده گردشگران آماده استفاده است. نجفی اقدامات دولت را طی 4 سال گذشته ارزنده توصیف کرد و یادآورشد: در سواحل دریا برای رفاه مسافران کارها و برنامه هایی تدوین و اجرایی شده، اما کافی نیست. فراهم کردن رفاه حال گردشگران وافزایش امکانات بهداشتی، استاندارد سازی و اصلاح طرح ها از مهم ترین برنامه هایی است که باید با نظارت کامل ارزیابی و مورد توجه قرار گیرد.

همکاری بنیاد برکت برای کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

بنیاد برکت برای اجرای طرح کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی کرده است. به گزارش ایرنا، «سید موسی خادمی»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نرخ بیکاری کنونی استان 13.3 درصد است و در صورت اجرای این طرح نرخ بیکاری استان به 7 درصد کاهش می یابد. برنامه ریزی این طرح بر عهده دستگاه های اجرایی استان است و دستگاه های مختلف باید برنامه های خود را در این زمینه تدوین کنند.

105میلیون مترمکعب پساب وارد دریاچه ارومیه شد

در طول اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه، 105 میلیون مترمکعب پساب وارد دریاچه ارومیه شده است. به گزارش مهر، «رسول اکبری» مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: در سال های گذشته میزان پساب وارده به دریاچه ارومیه 30 میلیون مترمکعب بوده و اکنون این میزان به 40 میلیون مترمکعب در سال رسیده است. از سال 70 تا 92 ظرفیت تصفیه خانه ای استان 200 هزار مترمکعب بود که در 4سال گذشته به 300 هزار مترمکعب رسیده که نشان از بهبود فعالیت های انجام شده در این حوزه است. وی افزود: ساخت تصفیه خانه فاضلاب نقده با ظرفیت 23 هزار مترمکعب به بهره برداری رسیده است.